תרבות חזותית וחומרית: קורס

חומר וחומרה

990007776
אדם שנית, סמסטר ב', יום ד', 14:00-17:00
יודלביץ' שרית, סמסטר ב', יום ד', 14:00-17:00
2.0
הקורס פותח מרחב יצירה המשלב עבודה בטכניקות קראפט מסורתיות של חומרים רכים וטכנולוגיה דיגטלית. נעשה שימוש בחומרים וטכניקות קונבנציונלים לצד חומרים חדשניים, תוך דיון בתחומים שבין החומר והחומרה, התוכן והתוכנה.הסטודנטים יעצבו ויצרו אבזרי לבוש דינאמיים ואינטרקטיביים, הצופנים קודים ונרטיבים טכנולוגיים אסתטים ותרבותיים. העבודה המשותפת של יוצרים משלוש דיספלינות עיצוב שונות עומדת במרכז הקורס, במטרה לעודד חשיבה ויצירה רב זוויתית, שתעסוק בשאלות כגון: תפקידו של המעצב והעיצוב האינטרקטיבי ביחס להשפעה החברתית תרבותית והאתית של טכנולוגיות שונות קימות וחדשות, חלקו של הלובש או ביצירה, שקיפות הטכנולוגיה, המהפכה התעשיתית השלישית (תנועת ה- make), אופנה טכנולוגית - טכנולוגיה לבישה (wearables). דרך הרצאות ומספר תרגילי עיצוב שיועברו בסדנאות בכיתה והתנסות בחומרים ובטכניקות קראפט וטכנולוגיה, נדגים ונפרט מגוון חומרי גלם, טכניקות עבודה וייצור, טווחי איכויות של חומרים ומוצרים, חידושים תהליכים ושינויים בתחום. נערוך היכרות עם מגוון אריגים וסיבים טבעיים וסנטטיים,טקסטילים חכמים, (E-textiles ,high-performance fabrics) וטכניקות עבודה בבד, תפירה והדפס, נכיר עורות שונים, ונתנסה בטכניקות עבודה בCow hide/skins, נדבר על הדרכים להפקת גזרות פיתוחן והתאמתן לגוף. נסקור את השימוש במעגלים חשמליים, חיישנים, מיקרו-בקרים, כתיבת תוכנה או קוד ונחקור את האפשרויות לעבודה עם התוכנה או החומרה שיוטמעו באבזרים. כל קבוצה תבצע 4 תרגילים קצרים ופרויקט מרכזי, שיכלול פרוטוטייפ עיצובי, והדגמה של הטכנולוגיה והקונספט (בסרטון ו/או מודל עובד). על מנת למקד את המאמצים הטכנולוגיים ולאפשר פיתוח עיצובי של מוצרים, נגדיר מספר 'קיטים טכנולוגיים' המכילים רכיבים המוגדרים מראש, מהם תוכל הקבוצה לבחור את הטכנולוגיה המתאימה לפרויקט המרכזי שלה. דרישות: פתיחות טכנולוגית ויכולת טובה לעבודה בצוות. רצוי ידע בתוכנות מידול דוגמת solidworks ו/או תוכנות גרפיות. הציון מורכב מסך כל התרגילים והפרויקט המסכם, נבחן את עומק המחקר הקונצפטואלי והטכנולוגי, פיתוח המוצר וטכניקות העבודה והקראפט , ניתן משקל גם לנוכחות בשיעורים, גישה והשתתפות.