21.9.19
תכנית אקדמית > תואר ראשון > אמנות > גלריה ועבודות בוגרים

אמנות: גלריה ועבודות בוגרים

ע"ש בלנש ורומי שפירו

אמנות, תערוכות גמר 2019
קרולינה להן, חוה לא אכלה תפוח
, 2019, שנה ד', אמנות

"תיאור המיתוס הוא מלאכה קשה. אי אפשר להבין אותו במלואו ולהקיפו בשלמותו; הוא טורד את תודעתם של בני האנוש, בלי שיתגלה אי פעם כאובייקט מוצק. כה רבים התעתועים והסתירות בו, שאחדותו אינה נחשפת בתחילה."
סימון דה בובואר, המין השני, כרך ראשון:  העובדות והמיתוסים.

גן העדן בסיפור בראשית הוא מרחב אוטופי שמזמין לחלום ולפנטז על מים מתוקים וצמחייה שופעת. קריאה קרובה של הסיפור מגלה את העונג של האדם על תחושת המבט, מקום שבו ניתן להתענג על הטבע והטבעי, אך זאת מבלי להיות חשופים לסכנה ממשית. יחסי הכוח והשליטה בין הטבע למעשה האדם מהווים אלמנט משמעותי בהתייחסות האנושית כלפי הגנים.
הגן מתגלה כפיסת הקרקע הסמוכה לבית המשמשת לגידול פרחים, או לחלופין כמרחב ציבורי, בו מזמינים לשהות ולעבור בדרך מנקודה אחת לשנייה.

בעבודתה ׳חוה לא אכלה תפוח׳ קרולינה רואה בחלל האומנותי, כמו בשטח הגן, מרחב של  ניסויים שבו הטבע מומצא מחדש ובתוכו נעשות מניפולציות חומריות. מעשה האמנות מוציא לפועל תוכנית לארגון העולם שמחוץ לחומות - חלופה בלעדית המתנגדת באופן קיצוני למציאות הסובבת אותה. ייתכן וכמו בסיפור בראשית, לבסוף הגן מחייב התעוררות, שכן הפרי נאכל והשערים נסגרו מאחורי גבינו.

העבודות נוצרו מתוך מצב תודעתי הנע בין כאוס ואינטואיטיביות לסדרתיות ומכניזם. שיער, אצות ועיסת נייר מבליחים מבעד לפני השטח בחומרים תעשייתיים כמו בטון, צינורות ומתכת פלדה. כל אלה  מאפשרים לקונפליקט חומרי ורגשי לצוף ולהתקיים בעולם שנע בין הטבעי למעובד.  

קרולינה להן
שנה ד'
חוה לא אכלה תפוח
2019