שיתופי פעולה אקדמיים בישראל
تعاونات أكاديمية في إسرائيل
Academic Collaborations in Israel
בצלאל מקיימת שיתופי פעולה עם גופים אקדמיים בישראל ומציעה מספר תכניות משותפות:
תכנית זו כוללת תהליך הכשרה משולב של אמניות, אמנים מעצבות ומעצבים המבוסס על הקניית הבנה עמוקה של המערכת התפיסתית האנושית ביחד עם התהליכים הקוגניטיביים המניעים אותנו. העמקה זו יכולה להתבטא בדרכים רבות כגון בניית חוויות משתמש טובות יותר, יצירת מודלי אינטראקציה חדשים וקידום תחום הצגת הנתונים.
באמצעות אינטראקציה עם שדות האמנות והעיצוב יתנסו התלמידים בתכנית גם בהרחבת המחקר הקוגניטיבי לתחומים חדשים כגון: חקר היצירתיות, הבנת תמריצים הפועלים על קהל משתמשים, מחקר משתמשים ומחקר מדיה חברתית.
משך התכניות חמש שנים, בסיומן זכאים הבוגרות והבוגרים לשתי תעודות סיום מלאות ונפרדות, האחת מהאוניברסיטה העברית והשנייה מבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, בהתאם לתחום הלימוד.
על המועמדות והמועמדים לעמוד בדרישות הקבלה של החוג הרלוונטי באוניברסיטה העברית ושל אחת המחלקות בבצלאל.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לרכז התכנית:
ד״ר מיכאל פינק
fink@cs.huji.ac.il
054-245-1115
מערכות ממוחשבות חודרות לכל תחומי החיים. טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, נגני מוזיקה ומכוניות חכמות יוצרות סביבנו מעטפת ממוחשבת. מטרת התכנית היא להסיר את המגבלות שנגזרות מהתפיסה ההיסטורית של הנדסה ועיצוב כשני תחומים מובחנים.
התכנית מבקשת לפנות למועמדים מצטיינים בעלי כישורים אנליטיים ויצירתיים. הלימודים יקנו ידע תאורטי ומעשי בתכנון, עיצוב ובניה של מוצרים חכמים, מתוך ניסיון להראות כי אתגרים בעיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, ואנימציה ממוחשבת יכולים לשאוב פתרונות יצירתיים מתחומי המחקר ברובוטיקה, בינה מלאכותית, וראיה ממוחשבת.
משך התכניות חמש שנים, בסיומן זכאים הבוגרות והבוגרים לשתי תעודות סיום מלאות ונפרדות, האחת מהאוניברסיטה העברית והשנייה מבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, בהתאם לתחום הלימוד.
על המועמדות והמועמדים לעמוד בדרישות הקבלה של החוג הרלוונטי באוניברסיטה העברית ושל אחת המחלקות בבצלאל.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לרכז התכנית:
ד״ר מיכאל פינק
fink@cs.huji.ac.il
054-245-1115
תכנית לימודים בת שנתיים, המיועדת לסטודנטים ולסטודנטיות משנים מתקדמות ומותאמת במיוחד עבור הסטודנטים/ות של בצלאל.
כמחצית מתכנית תעודת ההוראה תועבר בבצלאל, כמו גם רוב ההתנסות המעשית. חלק מנקודות הזכות של לימודי התואר בבצלאל יוכרו לתעודת ההוראה.
הלימודים בבית הספר לחינוך (באוניברסיטה העברית) יוכרו במסגרת חובת הלימודים במחלקה לתרבות חזותית וחומרית (בבצלאל) וייקנו 6 נ"ז וכן פטור מסמינר בבצלאל.
לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן
מידע נוסף והרשמה גם באתר האינטרנט של ביה"ס לחינוך www.education.huji.ac.il
פרויקט פלורנס הוא פרויקט יחודי של "חילופי סטודנטים" בארץ, המתקיים בסמסטר א׳ של שנת הלימודים. הפרויקט מאפשר התנסות חד פעמית של שימוש בכלי עיצוב של עיצוב ואדריכלות לטובת שיפור החוויה האנושית של מטופלים, אנשי צוות ובני משפחה במערכת מורכבת כבית חולים. הלימודים מתקיימים לאורך סמסטר שלם בקבוצה מעורבת של סטודנטים/ות ממחלקות שונות בבצלאל, בסטודיו עצמאי בלב המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. השתתפות בסמסטר מקנה 12 נ"ז.
אתר התוכנית - https://www.florence.bezalel.ac.il/
למידע נוסף ניתן לפנות ל- florence@bezalel.ac.il
For over one decade, Bezalel Academy of Arts and Design, Rhode Island School of Design (RISD), and China Academy of Art have had inter-institutional collaborations, e.g. RISD and the CAA enjoy a long-standing faculty exchange, while Bezalel and RISD have an active student exchange partnership.
Recently, Bezalel named both RISD and CAA as potential partners in two different grant applications, which were successful. Upon receiving the grants, colleagues at Bezalel, CAA and RISD understood the potential to triangulate these collaborations and to focus together on a timely and shared topic of interest: Craft Practices and Pedagogies in the 21st century.
At RISD, craft practices and associated sites and histories are current across many departments and curriculum, while the recent multi-year pilot program with the Ministry of Handicrafts in Morocco catalyzed much of this work and interest in a series of courses, a symposium, and an exhibition.
At Bezalel, the inter and cross-departmental interest in envisioning and experimenting in the coming together of innovative technology with traditional crafts, brought about the launching of Tripod - a bilingual (English-Hebrew), online peer-reviewed Journal that engages in a cutting edge dialogue between theoretical and material studies, aiming at developing a discourse that challenges the fundamental categories with which these issues were approached.
At CAA, Crafts are practiced from vibrant tradition of historical precedents to contemporary social space in multidisciplinary scales. Most sensory experience and embodied creativity between heart and hand towards dynamic outside of body is constantly discovered here. School of Crafts, School of Architecture and Art and China Folk Art Museum are developing Crafts activities in CAA Xiangshan campus designed by Wangshu where traditional tectonic of tiles was re-created to a new type of university.
In the first years of the project, Bezalel, CAA and RISD will organize think tank sessions on this topic at each of our respective campuses. These meetings will invite approximately four to five faculty from each school to the hosting site to create presentations, workshops, and brainstorming sessions that can build towards future, longer-term collaborations that may take the form of exhibitions, collaborative studios and courses, publications, and so on.
מאגד JLM Impact הינו שיתוף פעולה בין מרכזי החדשנות והיזמות של שלושה מוסדות אקדמיים מובילים בירושלים: בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, האוניברסיטה העברית, ועזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה.
המאגד הוקם במטרה לעודד חוקרים, חוקרות, סטודנטים וסטודנטיות לצעוד במסלולי החדשנות והיזמות ולפתח את העיר ירושלים כסביבה בעלת תרבות חדשנית-יזמית. הוא רותם את כוחם של העיצוב, ההנדסה והמדעים כדי לקדם השפעה חיובית בארץ ובעולם.
לאתר המאגד https://jlmimpact.org.il/he/home/