המרכז להוראת אמנות ועיצוב
مركز تدريس الفنون والتصميم
The Art & Design Teaching Center
גלריה ראשית
תוכן ראשי
להוראה ולמידה של אמנות ועיצוב מאפיינים ייחודיים המצריכים פדגוגיה מותאמת.
סגלי ההוראה ואופני ההוראה היחודיים של אמנות, עיצוב וארכיטקטורה בבצלאל הינם משאב ומנוע צמיחה, החשובים להצלחתה ושגשוגה של האקדמיה. המרכז להוראת אמנות ועיצוב פועל ליצירת תשתית מקצועית והמשכית, לפיתוח וקידום הוראה איכותית, הומניסטית, אפקטיבית וחדשנית בבצלאל. מתוך ההבנה כי הוראה איכותית מחייבת גישה הוליסטית, רפלקסיבית, רב תחומית, יצירתית ופתוחה, המרכז פועל בכל מרחבי ההוראה והלמידה באקדמיה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם כל היחידות האקדמיות והמנהליות בארגון. המרכז עוקב אחר האתגרים איתם מתמודדות היחידות האקדמיות השונות, מגיב ומסייע לצרכים העולים מהשטח ובמקביל מזהה ומקדם יוזמות עצמאיות להמשך פיתוח וקידום ההוראה והלמידה באקדמיה.
יעדי הליבה של המרכז הם
- פיתוח וקידום הוראה ולמידה איכותיות, הומניסטיות ואפקטיביות בכל המרחבים האקדמים בבצלאל
- פיתוח, קידום וביסוס תשתיות הוראה, ניהול הוראה ולמידה עבור כל המרחבים האקדמים בבצלאל
- פיתוח, קידום וביסוס מחקר אודות ועבור ההוראה והלמידה בבצלאל (אקדמי ומעשי)
- פיתוח, קידום וביסוס גשרים בין המרחב אקדמי לעולמות התעסוקה
הוראה בבצלאל היא פעולה יצירתית המשלבת כישורים מקצועיים, רגשיים ואקדמים. המרצים והמרצות בבצלאל מעצבים.ות תצורות למידה חדשות בתהליכי יצירה התנסותיים, רפלקסיביים ופתוחי קצה — הם/ן שואלים/ות שאלות, מזהים/ות צרכים והזדמנויות, מפתחים/ות רעיונות, ממשיגים אותם, בודקים/ות אותם, ושוב מציבים/ות שאלות חדשות (Reflective Practitioner). הפדגוגיה היחודית לבצלאל מורכבת מתרבויות הוראה ולמידה רבות ומגוונות. לכל מרצה, קורס, מסלול ומחלקה יש תרבות הוראה ולמידה ייחודית. הסטודנטים/יות נעים/ות בין התרבויות השונות במהלך לימודיהם, כאשר זהותם המקצועית מתפתחת ומתגבשת באמצעות תהליכים של אימוץ ודחיה (Modeling).
תפקידין/ם של המרצים והמרצות בבצלאל לעצב את התנאים המיטביים ללמידה עבור הסטודנטיות/ים ולאפשר להם/ן מקסימום הזדמנויות להתפתחות מקצועית, אקדמית ואישית.