בין עולמות- איך לומדים אמנות ועיצוב בעידן הדיגיטלי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים

בין עולמות- איך לומדים אמנות ועיצוב בעידן הדיגיטלי

תאריך:
20.3.22

המרכז להוראת אמנות ועיצוב והמשרד הבינלאומי בבצלאל מזמין סטודנטיות, סטודנטים, מרצות ומרצי האקדמיה המתעניינים בלמידה ויצירה בין העולמות הפיזיים והדיגיטליים, ליום של סדנאות וסיעור מוחות בנושא: איך לומדים אמנות ועיצוב בעידן הדיגיטלי?

היום יורכב מארבע סדנאות התנסותיות מקבילות, שיועברו על ידי חברי המאגד הבינלאומי להוראה היברידית:

Code Without Code: MIT Media Lab Team 
Decode, translate, construct - Bolzano Team
Dark Matter: The physics of independent study - UAL Team 
O.O.P.S: Object Oriented Pedagogies: Bezalel Team

לצד לסדנאות המעשיות יתקיימו לאורך היום מפגשים פתוחים של שיחה בלתי פורמלית סביב הנושא ובסופו, שיתוף של הידע, התובנות והשאלות שעלו מההתנסויות. 
אופיו של יום הסדנאות הוא ניסיוני, חקרני ופתוח לכולם, בתקווה שכמה שיותר נקודות מבט יהיו חלק מתהליך הלמידה המשותפת.

לתכנית המלאה

הסדנאות יתקיימו באנגלית ויהיו פתוחות למרצים, למרצות, לסטודנטים ולסטודנטיות מכל המחלקות לתואר ראשון והתכניות לתואר שני בבצלאל (עד 18 משתתפים בכל סדנה). תוצרי הסדנאות ישמשו כחומר גלם להמשך עבודת המאגד במטרה לנסח את המניפסט הראשון להוראה ולמידה היברידית של אמנות ועיצוב. 

רקע

עם פרוץ משבר הקורונה המשרד הבינלאומי והמרכז להוראת אמנות ועיצוב בבצלאל יזמו סדרה של מפגשים חודשיים עם מרצים/ות, יוצרים/ות וחוקרים/ות מאקדמיות לאמנות ועיצוב ברחבי העולם, כדי לדבר על הטרנספורמציה האדירה שהתרחשה ולחשוב יחד על ההשלכות וההשפעות של האמצעים הדיגטליים על ההוראה והלמידה הייחודית של אמנות עיצוב באקדמיה. המפגשים הללו הביאו להתגבשותו של מאגד בינלאומי בהובלת בצלאל, אשר עוסק בחקירת המשמעויות הנובעות משילוב אמצעים דיגטליים בהוראה, למידה ויצירה.

במאגד חברים נציגים מהמוסדות:

  • University of the Arts London-Camberwell College, London UK
  • Kingston University, London UK
  • MIT Media Lab, Massachusetts USA
  • Free University of Bozen-Bolzano Italy
  • Burg Giebichenstein University of Art and Design, Halle Germany
  • HEAD, Genève Switzerland

רציונל: Between Worlds - How do we learn Art & Design in the Digital Age?

dvanced technologies, cultural shifts, and social restrictions have dramatically reshaped art and design learning environments. Nowadays, we teach and learn in complex ecologies of social, material, and digital interactions that extend beyond academic campuses' physical borders. We interact simultaneously with physical entities, digital entities and hybrids of both. We communicate continuously with physical and virtual humans, spaces, artifacts, and hybrids of all. Between Worlds - How do we learn Art & Design in the Digital Age? is the outcome of a two-year collaboration between practitioners and researchers from various Art & Design academics worldwide that re-examine the nature of contemporary art and design learning environments with the purpose of developing future paradigms of art and design pedagogy.