Deep Fake: פרקטיקות של שחזור בקולנוע תיעודי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים

Deep Fake: פרקטיקות של שחזור בקולנוע תיעודי

כנס של המחלקה לאמנויות המסך בשיתוף פסטיבל דוקאביב
תאריך:
24.5.22

המחלקה לאמנויות המסך בשיתוף פסטיבל דוקאביב מזמינה את קהילת בצלאל ואת הקהל הרחב לכנס "Deep Fake: פרקטיקות של שחזור בקולנוע תיעודי"

יום שלישי | 24.5.22 | 10:00
בצלאל 
קמפוס הר הצופים, פתוח לקהל הרחב


להלן סדר היום:

10:00-10:15  התכנסות ודברי פתיחה  

אולם 222

ברכות

תמי ברנשטיין, ראש המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל

יערה עוזרי, מנהלת תכנית פסטיבל דוקאביב

מושב ראשון 

10:15-11:15

מכונת אמת: Deep Fake בראי האריסטוטלי

אסף אשרי, סופר ותסריטאי, המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל

כתב הסתרים של הקולנוע התיעודי 

בנימין פרידנברג, במאי וחוקר קולנוע, המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל 

פנים כשדה קרב: תיאוריה קולנועית מוקדמת וה-Deep Fake

ד"ר אורי לוין,  בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב

מושב שני

11:15-12:15

דוקו תאגידי בנטפליקס: Keep Subscribers Happy  

‏ד״ר מיכל בן דוד, יועצת חדשנות ואסטרטגיות תוכן בטלוויזיה ובדיגיטל 

הסדרה התיעודית "ספק סביר": Deep Fake בחקר האמת.

לימור פנחסוב, במאית ומפיקה, יו"ר-שותפה של איגוד הבמאיות והבמאים  

השחזור הקולי והחזותי כעדות היסטורית בסרט 'אייכמן: ההקלטות האבודות', סרט הפתיחה של פסטיבל דוקאביב

יריב מוזר, במאי ומפיק 

 

12:20-13:00

טכנולוגיות של שחזור - גבולות ואתיקה ביצירה תיעודית פאנל בהשתתפות: 

גילי גאון, מנהלת המחלקה התיעודית ב-כאן 11 

גיא לביא, מנהל yes דוקו

דורית הסל, מנהלת הפקות מקור הוט 8 

חגית בן יעקב, תחקירנית ויו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל 

מנחה איל גולדברג, במאי קולנוע, המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל 

 

13:00-13:30 הפסקה

 

מושב שלישי

15:15- 13:30

בדיה דוקומנטרית: קולנוע וזיכרון 

אפרת שלם, אמנית, המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל

״סרט ללא מרכז: מקום כצורה״

מרצה אורחת: קורטני סטיבנס, יוצרת קולנוע תעודי ונסיוני, ניו סקול, ניו יורק

Keynote speaker:

Courtney Stephens, Non-fiction and experimental filmmaker, The New School, NYC.

The Decentered Film: Place as Form  

How can complicated depictions of place give voice to peripheral perspectives? What are the stakes of moving from the center to the margin? How can we draw from literary essays, cartography, and other non-film mediums when thinking about how to structure non-fiction media? During a time when mainstream documentaries are under increasing pressure to provide character arcs or to keep up with fast-paced journalism, this talk will look at alternate approaches to truth-making, and the role of geography in these constructions. I will be screening amateur travelogues, clips and short films from my own body of work, and sharing writing, visual documents, and other films of the past 50 years that have helped me think differently about how we create a wider shape around subject matter, and the political urgency of doing so.

מושב רביעי | אודיטוריום ריבמן

רוחות רפאים וטכנולוגיות חדשות במחלקה לאמנויות המסך

15:20-16:10

אולם ריבמן

שימוש בלמידת מכונה ביצירה תיעודית Machine learning 

עמרי מורין, סטודנט שנה ד', המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל

Deep Fake Savta

נטע מוזס, בוגרת המחלקה לאמנויות המסך

הפרויקט יוצג  גם במסגרת אירוע נקסט דוקאביב.  אוצרות טל יחס ורינת אדלשטיין 

סיאנס דיגיטלי: "תקשור" דיגיטלי בין חיים ומתים

טל מורס, מכללת הדסה ירושלים.  חוקר אורח במרכז מוות וחברה, אוניברסיטת Bath
 

26.5 - יום חמישי - סינמטק תל אביב, אולם 1  | 21:15

* אירוע בתשלום, הנחה לסטודנטים.ות של בצלאל

הקרנת הסרט ״TERRA FEMME" של הבמאית קורטני סטפנס בליווי פרפורמנס של היוצרת.

לאחר ההקרנה שיח בין הבמאית קורטני סטיבנס ושרון בלבן, אמנית וידאו וראש מסלול הוידאו במחלקה לאמנויות המסך, בצלאל.

 

חברי ועדת הכנס: שרון בלבן, אפרת שלם, איל גולדברג, בנימין פרידנברג, ישראלה שאער מעודד, ראש המחלקה תמי ברנשטיין

הזמנה deep fake