קֶלֶטפֶּלֶט | פָּלֶטָה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

קֶלֶטפֶּלֶט | פָּלֶטָה

מרכז אדמונד דה רוטשילד מארח את תוכנית עמיתי בצלאל - פתיחת שתי תערוכות קבוצתיות
תאריך:
18.5.23

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד מתכבדות להזמין לפתיחת שתי תערוכות קבוצתיות במרכז אדמונד דה רוטשילד במסגרת תכנית עמיתי בצלאל: ״קֶלֶטפֶּלֶט״ | ״פָּלֶטָה״

״קֶלֶטפֶּלֶט״
באיזה אופן הביוגרפיה האישית של כל אחד ואחת מגולמת בשלב ״הפלט״? האם המהלך האינטואיטיבי בסופו של דבר, מפרה או מגביל? 

דימוי מתוך בר וקנין, המעפיל, 2023, אנימציה
בר וקנין, המעפיל, 2023.

התערוכה ״קֶלֶטפֶּלֶט״ מציגה את המחזור השמיני של תכנית עמיתי בצלאל - שמונה בוגרים ובוגרות יציגו את עבודותיהם בתערוכה נוצרו בעקבות ליווי אישי וקבוצתי ומעניקות הצצה לתהליכי היצירה הבלתי פורמליים בסטודיו. זירת התערוכה מתפקדת כמעבדה ועולים בה היבטים שונים של הֶלְחֵם חומרים, התמרת דימויים ופעולות של פירוק והרכבה מתוך דחף, ניסוי וטעייה. העבודות מסבות את תשומת הלב אל מושגים כמו אינטואיציה ועיבוד נתונים, ובוחנות את מקורות ההשראה המיידיים לנו.

כד גדול בחלל, מתוך תערוכת הבוגרים, מיכל לוי-גור, 2022
מיכל לוי-גור, מחשבות על כד, המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, 2022 (צילום: מיכאל שבדרון)

אוצרת: הדסה כהן
עמיתי התכנית: נדב דגני, בר וקנין, יובל וולפה, קמע זמורה, שלום חי, מיכל לוי גור, מרים רוט, יונתן רייזנר
ניהול תכנית עמיתי בצלאל: שנית אדם ודניאל קאפ

פָּלֶטָה |  תערוכת ילדים לילדים
כיצד נשברת ההיררכיה המוכרת של מורה-תלמיד/ה לטובת מערכת של ריבוי קולות? אמן וילד יוצרים זה לצד זה, זה בעצת זה ולפעמים זה עם זה.
בעוד ובמרחב הבית ספרי המורה מעניק את חומר הלימוד, מלמד מהידע ומהניסיון שלו ומעביר את תפיסת עולמו, במרחב הסטודיו, החומר הפיזי הוא החומר המרכזי - סביבו נעים הסובייקטים ואיתם הדמיון והחלום, היצירתיות וההמצאה. המפגש בין שני מרחבים אלו משמש מצע למערכת יחסים ייחודית בין משתתפיו.

תמונה של יד של ילד אוסף צבע מפלטת צבעים בעזרת שפכטל
עמיתי בצלאל, 2023 (צילום: דניאל חנוך)

התערוכה עוסקת במערכות היחסים הנרקמות בין התלמידים/ות והעמיתים והעמיתות ומציגה תוצרים של מפגשים משמעותיים שנוצרו בתהליכי עבודה מורכבים וממושכים. התוצרים מהדהדים את הלמידה והיצירה של הילדים/ות, ובמקביל גם את ההשפעות של יצירת הילדים/ות על האמנים והאמניות הבוגרים/ות כיוצרים וכיוצרות.

אוצרים: דניאל קאפ ושנית אדם

על עמיתי בצלאל

עמיתי בצלאל, היא תכנית דו־שנתית בה פועלים 16 עמיתים: 8 סטודנטים וסטודנטיות בשנתם האחרונה באקדמיה ו-8 בוגרים ובוגרות בשנתם הראשונה מחוצה לה. העמיתים/ות משולבים/ות בזוגות בשמונה בתי ספר בבת-ים ובירושלים, ופועלים כאמנים ואמניות בתוך כיתה שהוסבה לחלל סטודיו. הסטודיו מהווה חלל יצירה התנסותי אליו מוזמנים תלמידי בית הספר הזוכים להתנסות בתהליכי עבודה מגוונים בהנחיית שני עמיתים/ות. בנוסף, הסטודיו גם מאפשר לעמיתים/ות הבוגרים והבוגרות להתמקד ביצירה האמנותית שלהם באופן עצמאי ובלתי תלוי, ובכך מסייע להם במעבר מהאקדמיה לבניית קריירה אמנותית ועיצובית המשולבת בעשייה חברתית.

יום חמישי | 18.5.23 | 19:00
מרכז אדמונד דה רוטשילד
שדרות רוטשילד 104, תל אביב