כנס | Urban Thinkers Campus - מפגש שני | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

כנס | Urban Thinkers Campus - מפגש שני

סביבות מגורים עירוניות במטרופולין
תאריך:
13.11.24

בית הספר לארכיטקטורה בבצלאל מזמין לכנס Urban Thinkers Campus - סביבות מגורים עירוניות במטרופולין, עיר הגנים במאה ה-21. הכנס הוא שיתוף פעולה של בצלאל, בית ליבלינג ומשרד השיכון, ומתקיים במסגרת אירועי Urban Thinkers Campus של UN Habitat העולמי, לקידום התיישבות סביבתית וחברתית מקיימת.

בכנס בן יומיים, שיתקיים בתל אביב ובירושלים במסגרת אירועי Urban Thinkers Campus ביוזמת UN HABITAT, נבחן עם המשתתפים/ות עקרונות לשימור המורשת הנופית בסביבה העירונית ובמטרופולין. הכנס יתמקד במורשת התרבותית והטבעית בעיר כמרכיב מרכזי במאמץ לפיתוח מקיים של מרחבים ציבוריים, ותרומתם לרווחת הקהילה והסביבה.

ישראל, כמו מדינות רבות בעולם, מתמודדת עם גידול אוכלוסין המצריך פתרונות חדשניים לדיור, ציפוף והתחדשות עירונית. צרכים אלה מעוררים תחושת דחיפות לניסוח ערכים ועקרונות לשימור ופיתוח השטחים הפתוחים במטרופולין ובסביבות מגורים. בכנס נתמקד במורשת ערי הגנים, ובפרט בתוכנית גדס לתל אביב, המחברת בין האדם לטבע במרחב האורבני, ומציעה כלים חיוניים להתמודדות עם אתגרי משבר האקלים בערים של ימינו. במהלך הכנס ייבחנו כלים רעיוניים, תכנוניים ותשתיתיים לפיתוח מרחבים ירוקים איכותיים בסביבה העירונית בישראל.  

מפגש שני:
יום רביעי | 13.11.24 | 09:30-18:00 (הלו״ז המלא מפורט מטה)

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
קמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל, רח׳ זמורה 1, ירושלים

ההשתתפות בכנס מותנית בהרשמה מראש - להרשמה למפגש השני.


שכונות הגנים בירושלים, שתכנן ריכרד קאופמן בעידוד השלטונות הבריטיים, הותירו חותמן על רקמת העיר שמחוץ לחומות. ביום זה נמשיך לפתח את המסגרת המחשבתית בנושא ערכי המורשת הנופית במטרופולין של המאה ה-21 לפי עקרונות MY Neighborhood. נתבונן בתרומתו של גדס לתכנון ירושלים ונתייחס להקשרים רחבים יותר, מקומיים ובינלאומיים. בנוסף נקיים מפגש של פורום המורשת המטרופוליני, כאירוע פתיחת ה- National Urban Lab של בצלאל, בתמיכת משרד השיכון.

הלו"ז המלא
09:30-10:00
התכנסות והרשמה  
10:00-10:20 מושב פתיחה וברכות, Urban Thinkers Campus (באנגלית)
10:20-11:00 הרצאה - Densification and Localisation Keynote lecture (באנגלית)
11:00-13:00 פאנל ציפוף ומקומיות במרחב אורבני ביוספרי - ללמוד מתל אביב וירושלים (באנגלית)
13:00-14:00 הפסקת צהריים
14:00-17:00 מורשת עיר הגנים במטרופולין: ערכים וממשקים – סדנה בינלאומית של פורום המורשת המטרופוליני, השקת Bezalel Urban Lab של UN-Habitat  
17:00-18:00 מושב סיכום מסקנות ותובנות לשדה הבינלאומי  
18:30 הפרלמנט האורבני UTC - הרצאה בקולוקוויום של התואר השני בעיצוב אורבני בבצלאל (באנגלית)


המפגש הראשון יתקיים ביום רביעי, 30.10.24, בבית ליבלינג, לפרטים נוספים.