תערוכה | ריקוד המכונה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תערוכה | ריקוד המכונה

בשיתוף עזריאלי שרונה
תאריך:
13.10.24

המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל בשיתוף עזריאלי שרונה מזמינים לתערוכה  ׳ריקוד המכונה׳.

העיצוב התעשייתי כדיסציפלינה, נוצר והתפתח בעקבות המהפכה התעשייתית הראשונה. השנויים הטכנולוגיות ושינוי אורחות החיים בעולם , יצרו צורך לבחינה והגדרה מחודשת של גבולות המקצוע. המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מהווה חממה לבחינת השינויים בתפקיד המעצב/ת ,לאור ההתפתחות הטכנולוגית.

עבור התערוכה, נאספו פרויקטי גמר של סטודנטים וסטודנטיות מהשנים האחרונות, הבוחנים במבט רענן ובכלים חדשים את תפקידם כמעצבים ומעצבות, ובעיקר, את מקום הטכנולוגיה והטכניקה בעולמם. מבט זה מגלה אזורי פעולה חדשים דיגיטליים וחומריים – הנמצאים לעיתים בנפרד ולעיתים שזורים זה בזה. 

הצורך המסורתי המנחה את המעצב/ת לפתור בעיות יוצא ממרכז הבמה, ותשומת הלב מופנית למערכת היחסים הדינמית בין החומר והמכונה. בתהליך זה המעצב/ת הופכ/ת "כוריאוגרפ/ית" המנחה את תהליך העיצוב ומנהל/ת את המחול שבין חומר, טכנולוגיה וצורה. תנועות כמו סיבוב, התנפחות, תנועה על ציר והתקפלות מותחות את גבולות המכונה והחומר וחושפות את ה-"לא מודע" הטמון בתהליכי היצור בתעשייה ואיתגור הפוטנציאל.

מתוך גילויים אלו מפותחות שלל טכניקות חדשות אשר הובילו לצורות מפתיעות ולמחשבה מחודשת על מעטפות. בתערוכה מוצגות מגוון מעטפות ,ארעית משמשת כתבנית לתוכה נוצק נוזל המתמצק בהדרגה ומשיל אותה מעליו. מעטפת המעוצבת בלחץ אוויר והיא החפץ עצמו. מעטפת שהיא מבנה משולב, כמו חיבור בין בד ופלסטיק בתהליך הדדי של הקשחה וגמישות. ויש שהמעטפת היא כתחפושת עוטה צבעים וטקסטורות כמו בד המתקשט מתוך ריקוד המכונה.

מציגים/ות: אווה בן עמו, איילת קימחי, אליאן לוי, בן פדידה, גיא גורביץ׳, חגי ארן, טל רייטר, טל שטיינברג, יעלה זאדה, מידן לוי, נועם רחמילביץ, רוני ששון.

אוצרות: עופרי דר, אור שושני, ופרופ' ספי חפץ וניצן דבי, ראשי המחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל
ניהול אומנותי והפקה: ישראל אליהו

13.10-30.11.24

פתיחה:
יום ראשון | 13.10.24 | 19:00

עזריאלי שרונה, קומה 2
דרך מנחם בגין 121, תל אביב

19:00 התכנסות
19:30 דברי פתיחה מאת פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל, פרופ' ספי חפץ, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ודנה עזריאלי.
19:45 סיור בתערוכה בהובלת פרופ' ספי חפץ

תמונה
אישה מנופפת בבד במדבר

אוה בן עמו, off the grid, פרויקט גמר, המחלקה לעיצוב תעשייתי, 2023. צילום: ליהי ברגר