בצלאל בסורוקה | פרויקט פלורנס יוצא לדרך | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

בצלאל בסורוקה | פרויקט פלורנס יוצא לדרך

פורסם ב
8.3.21

פרויקט פלורנס הוא פרויקט ייחודי המפגיש סטודנטים מכלל המחלקות באקדמיה, הנמצאים באחד מהסמסטרים האחרונים של לימודיהם, עם אתגרים אמתיים של מערכת הבריאות. בשיתוף פעולה יוצא דופן עם צוות המרכז הרפואי בראשות המשנה למנכ"ל ירדן נבו, סגניתו אלה אמויאל וסגנית מנהלת הסיעוד – חגית חדד, נפתח סטודיו לעיצוב בתוך בית החולים שבו יבחנו תהליכים, יאותרו צרכים ויפותחו פתרונות עבור באי בית החולים.

במסגרת הפרויקט עברו כ-10 סטודנטים מצטיינים מהתארים הראשונים והשניים, להתגורר סמסטר אחד בבאר שבע שם הם פועלים ולומדים במרכז עיצוב וחדשנות אינטרדיסציפלינרי שהוקם בתוך קמפוס המרכז הרפואי סורוקה. בבסיס הפרויקט, התבוננות באדם שבתוך המערכת ויצירת פתרונות חדשניים השמים את המטופל, בני המשפחה ואנשי הצוות במרכז והצעה של פתרונות אנושיים המתווכים בין טכנולוגיות חדשות למי שמשתמש בהן.
במהלך התקופה יבצעו המשתתפים תהליך מלא של מחקר ופיתוח של מוצר או שירות במרכז הרפואי. הם ילמדו מתודולוגיות של חשיבה עיצובית ועיצוב שירות משלב המחקר ועד שלב הפרוטוטיפ ובאמצעותם יפתחו פתרונות לבעיות בוערות בסורוקה ובמערכת הבריאות, וזאת בתקופת משבר מגפת הקורונה. משתתפי התכנית יפעלו בקבוצות שיצוותו לחטיבות השונות במרכז הרפואי ויפעלו בשיתוף מלא של כל בעלי העניין – מטופלות ובני משפחותיהן, רופאות ואנשי צוות רפואי נוסף, אנשי מחקר ועוד. 

התכנית תשלב בין עולמות תוכן מגוונים הנלמדים באקדמיה – חשיבה עיצובית, עיצוב שירות, עיצוב חלל ומוצר, חווית משתמש, אנימציה, תקשורת חזותית ועוד. משתתפי התכנית ירכשו, בנוסף לכלים מקצועיים ואקדמיים אלו, גם יכולות של עבודת צוות, התמודדות עם אתגרים אמתיים, עמידה בלוחות זמנים ומוכנות לשוק העבודה. 
את הסטודנטים ילוו מרצים של האקדמיה ומרצים נוספים מתחומי הלימוד השונים יחד עם אנשי מפתח מהמרכז הרפואי סורוקה.

תוצרי התכנית, שיתבססו על  אתגרים ובעיות אמתיים הקיימים במרכז הרפואי ויוצגו לקבוצות על ידי הצוות הרפואי, יגיעו לפחות לשלב של הטמעה ראשונית במרכז הרפואי. בנוסף, התכנית תדגים דרך שונה וחדשנית ללמידה – דרך עשיה, בקבוצות מגוונות ובהתמודדות עם אתגרים אמתיים – LIVING LAB.