ורה ולדימירסקי זכתה בפרס פרסר לשנת 2021 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

ורה ולדימירסקי זכתה בפרס פרסר לשנת 2021

פורסם ב
16.8.21

פרס לורן ומיטשל פרסר הוא פרס שנתי שמוענק מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות זו הפעם השביעית. הפרס כולל מענק כספי של 5,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות. הזוכה לשנת 2021 בפרס לצלם ישראלי צעיר היא בוגרת המחלקה לצילום והתכנית לתואר שני באמנויות, ורה ולדימירסקי.

מתוך נימוקי השופטים: ״עבודתה של ורה ולדימירסקי עוסקת ברשמיה כמהגרת־עולה ובחוויותיה כאדם צעיר המחפש את זהותו ודרכו בעולם. כך, למשל, בפרויקט ׳הדירה האחרונה׳ ביקרה בכל 26 הדירות שבהן גרה וצילמה אותן. היא הציבה את התצלומים בדירתה הנוכחית, וצילמה אותם מחדש ליצירת קולאז׳. בעבודה אחרת יצרה טפט המאזכר את הסביבה הביתית המוכרת לה מילדותה באוקראינה, ועליו דגם חוזר של צמחייה ישראלית, רקפות ודרדרים."

״ולדימירסקי פועלת ברגישות, בהומור, ועם עין חדה לסביבה הבנויה, ההרואית, של הפרויקט הישראלי המודרניסטי, כמו גם לכשליו הנגלים בהזנחה מאוחרת. היא רותמת את ההיכרות המעמיקה עם מגמות צילום אוונגרדיות של ראשית המאה העשרים, לבחירותיה האסתטיות העכשוויות. הניסיונות של ולדימירסקי בקולאז׳, במונטאז׳ ובהצבות של צילום בחלל, מציעים חוויית צפייה המשלבת מפגש בין־תרבותי של עבר והווה, פה ושם״.

 

לכתבה בפורטפוליו