זוכי אסיף לשנת 2021 | בוגרי/ות המחלקה לאמנויות המסך | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

זוכי אסיף לשנת 2021 | בוגרי/ות המחלקה לאמנויות המסך

פורסם ב
19.8.21

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מברכת את בוגרי ובוגרות המחלקה לאמנויות המסך שזכו בפרסי אסיף לשנת 2021. אסיף הוא אירוע שנתי מרכזי בעולם האנימציה הישראלית. מטרתו היא לחגוג את יבול שנת היצירה שחלפה, ולקדם את אמנות האנימציה בישראל, על ידי איסוף, מיון, תיעוד והקרנת סרטי אנימציה ישראליים מתחומי יצירה וטכניקות מגוונים. בטקס הענקת הפרסים זכו בוגרים ובוגרות של המחלקה לאמנויות המסך בפרסים על סרטי הגמר שלהם, כמו גם על סרטים שיצאו לאחר תקופת הלימודים.

בקטגורית סרטי גמר זכו במקום הראשון קרן אור זלינגר ואבישי שמחוביץ' על סרטם "המנוח", מחזמר באנימציית בובות המלווה את יומו האחרון של חיים, קשיש השוכב על ערש דווי במיטתו בבית החולים. בני משפחתו של חיים מגיעים כדי להיפרד ממנו, כל אחד בדרכו האבסורדית. במקום השני זכו הבוגרים הטריים רוני שלו ואלון שרעבי עם סרטם "איך לשרוד את החמסין ולהשאר בן אדם", המתאר את סיפורה של טליה, שהמזגן שלה מתקלקל בדיוק בימי החמסין בירושלים. יותם גלפז, בוגר טרי של המחלקה, קיבל ציון לשבח על הארט בסרטו "מטרויה באהבה", סרט אנימציה המתרחש ביוון העתיקה אשר גיבורו הוא אמן הנקלע בטעות לבטן הסוס הטרויאני ונאלץ לצאת למלחמה.

בפרס גרוס למצויינות באנימציה על שם יורם גרוס זכה צור אדרי. בקטגורית הסרטים העצמאיים קיבלה ציון לשבח על הפקה אלכס קלקסבר על הסרט "בני החמה". בקטגורית הקליפים זכה אורי גולדברג על הסרטון "Mind is Gone". בקטגורית סרטים מסחריים קיבל דימה טרטיאקוב ציון לשבח על אנימציה בסרט "הלחנת הכתובים". בקטגורית קצרצרים זכו עידו הרטמן וטמיר אהרוני על סרטם "ניתוק".