לקסיקון מחקר עיצוב | בוגרי/ות התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי 2021 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

לקסיקון מחקר עיצוב | בוגרי/ות התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי 2021

פורסם ב
13.1.22

התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי מציגה: לקסיקון מחקר עיצוב- בוגרי.ות מחזור 2021. 

Design Research DEFINED הוא אתר המספק סקירה עדכנית ופרספקטיבה ייחודית למחקר עיצוב. הלקסיקון נוצר במסגרת אירועי הסיום בעבודה משותפת עם בוגרי ובוגרות שלושת המסלולים בתכנית- אודות עיצוב, עיצוב וטכנולוגיה וניהול עיצוב וחדשנות. כל בוגר/ת בחר/ה וניסח/ה מונח. בין אם מונח מוכר שדרך הפרויקט חודד ונוסח לתוך הקשר חדש (למשל Translation או Instinctive Behavior) או מונח שהוטבע מתוך הכלאה של תחומים ומושגים שונים ובכך נוצר ההקשר (למשל Emotional Literacy ו-Reflective Design).

מטרת הלקסיקון היא לפתוח פתח, להרחיב ולהעשיר את פרויקטי הגמר ואת הפרספקטיבות הייחודיות של הבוגרים, להנגיש את הפרויקטים ולמקמם בתוך קונטקסט ושיח עיצובי רחב. כל מונח מהווה צוהר להלך מחשבה אינדיווידואלי אך גם מציג את הפרקטיקות של עולם העיצוב כפי שהוא נתפס על ידי מחזור 2021. הלקסיקון הוא פלטפורמה דיגיטלית חיה אותה שואפת התכנית להרחיב ולהעשיר גם במונחים של הבוגרים והבוגרות הבאים כך שהוא יוכל להגדיר את תחומי העיסוק והמחקר של המחזורים השונים ושל התכנית כולה.

מידי שנה הפלטפורמה תתחדש בתכנים המבוססים על המחקר שנעשה במהלך העבודה על הפרויקטים המסכמים בתואר השני בעיצוב תעשייתי בו הבוגרים והבוגרות מנסחים גישות חדשות ותובנות חדשות במגוון גישות ומתודולוגיות מחקר.

לינק ללקסיקון

קרדיטים:

אוצרות: איה בנטור ונעמי סלייני
עיצוב: יסמין נקש
ע
ריכת וידאו: גיל וורניק
הפקה: מרסל ביטון
רכזת התכנית: טרן גילוט
ראש התכנית: ד״ר רומי מיקולינסקי