מתוך 10 זוכי פרס שר התרבות - 6 בוגרי ומרצי האקדמיה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מתוך 10 זוכי פרס שר התרבות - 6 בוגרי ומרצי האקדמיה

פורסם ב
13.1.22

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים מברכת את בוגריה ומרציה שזכו בפרס שר התרבות לאמנות לשנת 2021.

רעיה ברוקנטל | בוגרת המחלקה לאמנות

רשמת ואמנית בינתחומית החוקרת את החוויה הדתית ברישום, במיצבים ובעבודות וידאו. היא יוצרת שפה המשלבת קודש וחול, התמזגות אמונית ושבירה, תוך שהיא מפרקת ובונה מיתוסים ,סמלים חזותיים ואיקוניים של התרבות החסידית והרבנית בה צמחה, חסידות בעלז המפוארת מחד מתמזגת לתוך חוויה מיסטית השואבת ממקורות קבליים ורוחניים של אור גנוז וחלל אחר. עבודתה היא מסמך אמנותי ותרבותי הנוסק מתוך סדר היום הזר והסודי של תרבות יהודית ופמיניזם חסידי לצד חוויה אמנותית טוטאלית.

 

נגה יודקוביק עציוני | בוגרת המחלקה לאמנות

פסלת ואמנית מיצב העוסקת בשכול האישי והקולקטיבי כנקודת מוצא לפעולות פיסול מודולריות, המורכבות מפריטים פיסוליים רבים היוצרים מערכות של איזונים וקריסה. עבודתה לאורך השנים חוקרת את גלגולם של סמלי גבורה, נצחון ונפילה, הירואיות המתפרקת לחלקיקים רפטטיביים היוצרים מכונות זכרון וזמן.

נגה יודקוביק־-עציוני, קשר עין. צילום: טל ניסים
נגה יודקוביק־-עציוני, קשר עין. צילום: טל ניסים

 

רן סלוין | בוגר המחלקה לאמנות

אמן בינתחומי המתמקד בווידאו ארט ומשלב בין קול, דימוי ותנועה, שפת הקולנוע, המדיה הדיגיטלית והוידאו. פעולה זו מרחיבה את טווח השפה והתרבות הישראלית. סלווין ניזון מן המציאות המקומית ובונה עולם דימויים דמיוני חלופי ומשלים.

רן סלוין, מציאות רדומה. צילום: מקסים דינשטיין
רן סלוין, מציאות רדומה. צילום: מקסים דינשטיין

 

ראובן קופרמן | מרצה במחלקה לצילום

צייר המשלב בעולמו דימויים מתנועות פופ שונות, עכשוויות ופרימיטיביסטיות, ממדיומים כמו קומיקס, קולנוע ותרבויות גוף שונות. הוא מייצר ביצירותיו לכדי עולם מרתק ורילי, מרחיב את שפת האמנות המקומית, גם בסוג הדימוי וגם בעזות המבט.

ראובן קופרמן, דיוקן עצמי / דיוקן גוף
ראובן קופרמן, דיוקן עצמי / דיוקן גוף

 

אלי סינגלובסקי | בוגר המחלקה לצילום

צלם המייצר עולם דימויים מרתק המתכתב עם ההיסטוריות של הצילום ומדיות הצילום. עבודתו מעודכנת עכשווית ומעוררת חשיבה על ההיסטוריה הישראלית המקומית. עולם הצילום של סינגלובסקי בודק את הקשר בין סגנון הברוטליזם של הארכיטקטורה הישראלית לחברה והפוליטיקה הישראלית.

תמונה
אלי סינגלובסקי

 

איתן בוגנים | בוגר המחלקה לאמנות

אמן וידאו הפועל באופן יומני ויוצר עבודות וידאו מבוססות קולנוע וצילום המתמזגות במיצבים. השפה הוויזואלית של בוגנים יוצרת חווית צפייה חושית וויזואלית המדגישה את אי המושגות של הדברים, את הכמיהה. הוא עוסק במערכות יחסים במשפחה ובשכונה בגישה אנטי הירואית.

 

תמונה

איתן בוגנים

לקריאה מעמיקה