גלעד רטמן הוא הזוכה בפרס ע״ש אורי קצנשטיין לשנת 2022 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

גלעד רטמן הוא הזוכה בפרס ע״ש אורי קצנשטיין לשנת 2022

פורסם ב
31.3.22

 גלעד רטמן, בוגר ומרצה במחלקה לאמנות ובתכנית התואר השני באמנויות, הוא הזוכה בפרס לאמנות רב־תחומית על שם אורי קצנשטיין. זוהי השנה הראשונה שבה מוענק הפרס שמנוהל על ידי המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ומופעל בסיוע משפחת קצנשטיין וחברי האמן.

רטמן הוא אמן וידאו, בוגר התואר הראשון בבצלאל ותואר שני באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. הוא ייצג את ישראל בביאנאלה לאמנות בונציה (2013) והציג תערוכות יחיד רבות, בין היתר במוזיאון ישראל, במוזיאון היהודי בברלין ובגלריה ברוורמן בתל אביב.

מנימוקי הוועדה: ״במשך כל שנות יצירתו, עבודותיו של גלעד רטמן מתאפיינות ברב תחומיות המאתגרת את החיבורים בין וידאו, פיסול, פרפורמנס, וסאונד. ההצעה הזוכה, פרויקט הנקאים, היא המשך של האופן העמוק שבו המדיומים השונים ביצירותיו של רטמן נובעים ומולידים אחד את השני, עד להתכה צורנית, נרטיבית, וקונספטואלית".
״הפרויקט נובע מההטיה הפרשנית שבה עקרונות וערכים אנושיים מושלכים על מערכות לא אנושיות, במקרה זה מערך ההזנה של דגי הנקאי, ומשתמש בה על מנת לחקור מחוזות שמעבר לשפה ומעבר לאנושי. הפרויקט בולט ביצירתיות משוחררת שאינה מוגבלת לגבולות המוכר והמובן מאליו, ומתהווה ביחס הולם לרוחו האמנותית של אורי קצנשטיין״.