פתיחת שנת הלימודים בצל המלחמה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

פתיחת שנת הלימודים בצל המלחמה

יום הערכות לסגל ההוראה באקדמיה
פורסם ב
20.12.23

ביום רביעי ה-13.12.23 התקיים בבצלאל לראשונה, יום הערכות לכלל סגלי ההוראה באקדמיה, לקראת פתיחת שנת הלימודים בצל המלחמה.

במסגרת יום ההערכות התקיימו מועצות המחלקה של כל המחלקות והתכניות. נשיא האקדמיה, פרופ׳ עדי שטרן, וסגנית הנשיא אדר׳ ליאת בריקס-אתגר, עברו בין המועצות השונות ושוחחו עם המרצים והמרצות.

במהלך המועצות התקיימו שיחות מונחות בנושא התמודדות עם האתגרים הצפויים בהוראה ולמידה בתקופה המורכבת בה נפתחת שנת הלימודים. דגש מיוחד ניתן להבטים הרגשיים והפדגוגים הנדרשים מהמרצים/ות בעת הזו. את השיחות הנחו חברים וחברות בצוות המרכז להוראת אמנות ועיצוב של בצלאל.

לצד מועצות המחלקה, התקיימו כ-8 סדנאות מקבילות לכלל המרצים והמרצות, שהתמקדו בנושא כלים להתמודדות עם מתחים בין קבוצות בכיתה מגוונת. את הסדנאות הובילו חברות צוות מרכז אקורד לפסיכולוגיה חברתית מהאוניברסיטה העברית. ביום ההערכות שהתקיים בקמפוס בצלאל ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, השתתפו למעלה מ-500 מרצים ומרצות. 

במסגרת תוכנית ההערכות לקראת שנת הלימודים הקרובה, בצלאל השיקה פלטפורמה אינטרנטית תלת-לשונית בנושא קווים מנחים בנושא חופש הביטויי בעת הזו. פלטפורמה זו מיועדת לסטודנטים/ות ולמרצים/ות באקדמיה, כנקודת מוצא לשיחה, דיון ומחשבה על חופש הביטויי באקדמיה לאמנות ועיצוב. 

קווים מנחים ביחס לחופש הביטוי והיצירה