תוצרי קורס "סופרהירו" בשיתוף פעולה עם הספריה הלאומית | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תוצרי קורס "סופרהירו" בשיתוף פעולה עם הספריה הלאומית

פורסם ב
15.5.24

קורס סופרהירו, בהובלת דורון אשכנזי, שירלי בר-אמוץ, הינו קורס שנותן דגש ורואה חשיבות גדולה בשיתופי פעולה וביציאה החוצה, מתוך המרחב האקדמי אל הרחוב והמציאות המורכבת של התרבות המקומית. המפגש והעבודה בשיתוף פעולה עם יוצרים/ות מקהילות שונות, תורמים רבות ומייצרים מפגש אמפטי ומפרה. עיצוב שמושפע ומגיב לרב תרבותיות וניסיון ליצור שפה משותפת - הוא מרכיב חיוני ליצירה משמעותית.

השנה הקורס עסק בטקסטים הלקוחים מעולם ספרות הילדים. מתוך התבוננות ולמידת הדמויות המניעות את עלילה והבנת רובדיהם השונים, הסטודנטיות/ים יצרו את הדימוי הוויזואלי של הדמות כפי שהשתקפה דרך עיניהם. 

בקורס נפגשו הסטודנטים/ות עם נטעלי גבירץ - סופרת, עיתונאית, תסריטאית ומאיירת ישראלית, עורכת ירחון הילדים ״אדם צעיר״. בין ספריה: "חלזונות על הכביש המהיר", ״הנסיכה ההפוכה״, ״המתנדבת״, וסדרת ספרי ״הינשופות״ (כתיבה משותפת עם בר בן יוסף, ואיור). נטעלי, ליוותה את הסטודנטים/ות בהקשרים הספרותיים של הדמות.

לצד זה, התקיימו מפגשים עם אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב – מייסדות עמותת ״מקומות שמורים״ שסיפרו על הדרכים להנגשת הצגות תיאטרון לילדים ומבוגרים מגוונים נוירולוגית. דרכן קיבלו הסטודנטים/ות הצצה לאופן בו חווים ילדים/ות אוטיסטים/ות את עולם היצירה.

צילומי תוצרי הקורס נערכו בספרייה הלאומית שאירחה בנדיבות ואפשרה לסטודנטים לתעד את עבודותיהם בחללים מעוררי ההשראה של הספרייה. היכולת לחקור ולצלם בסביבה כה עשירה ומלאת משמעות הייתה חוויה בלתי נשכחת וחיברה את העבודות בחזרה למקור ממנה יצאו – עולם הספרות. תוצרי הקורס מביאים לידי ביטוי את ייחודה של המחלקה בזירה המקומית. מחלקה אינטרדיסציפלינרית שמאפשרת חופש יצירה ומחשבה, ביצירה בסביבת הגוף.