״פרס ריבקינד – בן צור", לבוגר/ת התכנית לתואר שני באמנויות | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

״פרס ריבקינד – בן צור", לבוגר/ת התכנית לתואר שני באמנויות

בשיתוף עם מוזיאון תל אביב לאמנות
פורסם ב
27.5.24

התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, גאה להכריז על ״פרס ריבקינדבן צור״, שיוענק לראשונה לבוגר/ת התכנית, בשיתוף עם מוזיאון תל אביב לאמנות.

הפרס כולל מענק כספי מטעם איריס ריבקינד וערן בן צור בסך 40,000 וכן בחירת עבודת אמנות של בוגר/ת התכנית עבור אוסף האמנות הקבוע של מוזיאון תל אביב לאמנות. כמו כן, העבודה הנבחרת תוצג במוזיאון תל אביב לאמנות במסגרת תערוכה קבוצתית או בתצוגת הקבע של האמנות הישראלית או בתערוכת יחידוזאת בתוך שלוש שנים ממועד מתן הפרס לזוכה.

הפרס מוענק למטרת הפיתוח האישי, האמנותי והמקצועי של בוגרי/ות המחזור הטרי של תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל. הפרס נועד לטפח את יצירתם/ן בנקודת זמן ייחודית, בעת יציאה לדרכם/ן העצמאית כאמנים/יות פעילים/ות בשדה האמנות, ולעודד מצוינות בתחום האמנות העכשווית, בדגש על יצירה מקורית וחדשנית.

הצוות של ועדת השיפוט למתן הפרס, המורכב מאוצרי/ות מוזיאון תל אביב לאמנות, יערוך סיור בתערוכת הבוגרים/ות של התכנית מדי שנה ויעבור עלכלל תיקי העבודות של בוגרי/ות המחזור. פעולה זו נועדה להעמיק את השיחה מקצועי בין צוות אוצרי/ות המוזיאון לבין בוגרי/ות התכנית ולחשוף את דור האמנים/ות העכשווי ופועלו לזירת האמנות המקומית והבינלאומית.

החזון של מייסדי הפרס, איריס ריבקינד וערן בן צור, מתמקד בשיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין שני מוסדות אמנות ותיקים ומרכזיים בישראל, שזכו למעמד של יוקרה ולהכרה בין-לאומית רחבה: תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ומוזיאון תל אביב לאמנות. עבור התורמים הפרס הוא גם הזדמנות לחזק, לקדם ולעודד את הזיקה שבין העולם האקדמי לבין הזירה המוזיאלית בישראל.

ההכרזה על הזוכה בפרס תיערך במהלך תערוכת הבוגרים/ות של התכנית לתואר שני באמנויות, ב-8.7.24.

 

לאירוע תערוכת בוגרי/ות התכנית