מגזין בצלאל | שבוע הספר | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מגזין בצלאל | שבוע הספר

פורסם ב
18.6.24

מגזין בצלאל עוסק בסוגיות תרבותיות אקטואליות בשיח העכשווי. הוא מציע סקירה של התחומים המגוונים הנלמדים באקדמיה: אמנות, עיצוב וארכיטקטורה לצד תרבות פופולרית, מדיה חדשים, מחקר חזותי, טכנולוגיה, חברה ופוליטיקה, וזיקתן לחברה והתרבות בכללותה בעבר ובהווה והפוטנציאל שלהן להשפיע על העתיד.

לכבוד שבוע הספר, הנה מקבץ ספרים שנוצרו במסגרת פרויקט הגמר במחלקה לתקשורת חזותית, העוסקים בסוגיות בוערות בחברה: זהות והגירה, זכויות אדם וצדק חברתי, קיימות וסביבה, טכנולוגיה וחברה, מגדר ותרבות, ועוד. 


הרי את

הפרויקט של עלוה סנדלר, הוא מגזין העוסק בסיפורן של מסורבות הגט. לעומת הדפדוף הקליל האופייני למגזיני נשים, שנועד להנעים ולהעביר את הזמן בעת המתנה, הפרויקט מציג סוג אחר של המתנה שאין לה סוף, הכובלת נשים בחיים שלמים של בירוקרטיה.

לקריאה נוספת

ספר

 

עשבים רעים

קוצים בדרך כלל טעונים בקונוטציה שלילית. הם דוקרים, והתועלת שהם מביאים לנו קטנה למדי. בפרשנויות המקרא ובחוק הישראלי, מוגדרים הקוצים בתוך קבוצת "העשבים הרעים״ וככאלו הנתפסים כצמחי שוליים לא רצויים. פרויקט הגמר של רז צור, חוקר את המטען הסמלי של הקוץ, דרך נקודת מבט תרבותית, פוליטית, חברתית וחזותית בתוך המרחב המקומי.

לקריאה נוספת

ספר

 

למה אדם קם פתאום ובורח

הפרויקט של אימרי גפן, הוא מחקר חזותי וטקסטואלי שמבקש לבטא את הצדדים הדתיים והתודעתיים של היציאה למסע. הפרויקט נע על ציר בין המזרח למערב ובמרכזו עומד זיגפריד, ומסעו בין מקומות, סמלים ועונות. הוא פוגש בדרכו חרקים, נזירים, וארכיטיפים, שמלווים אותו בהתגלגלות בין לידה ומוות.

לקריאה נוספת

ספר מאוייר אימרי גפן

 

The Machine Gaze

לבינה מלאכותית פוטנציאל בלתי מוגבל להועיל בתחומים מגוונים, אבל מכיוון שהיא לומדת ומשתמשת בנתונים הנלקחים מבני אדם, היא גם יורשת פגמים אנושיים. פרויקט הגמר של תמר דוידוב, מביא למודעות את האפליה המגדרית שקיימת כלפי נשים, על ידי הצגת שישה מקרים שבהם תפיסה מעוותת על נשים משתקפת מתוך החברה והתרבות החזותית לתוך המרחב הוירטואלי, ובסופו של דבר לבינה מלאכותית, שבה אנחנו כבר לא בהכרח שולטים.

לקריאה נוספת

ספר תמר דוידוב

 

בקרו באתרי בוגרי/ות בצלאל לעוד מגוון רחב של פרויקטי גמר.