סטודנטים/יות מהמחלקה לתקשורת חזותית עיצבו מעטפת מאויירת לרכב של חברת CHERY | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

סטודנטים/יות מהמחלקה לתקשורת חזותית עיצבו מעטפת מאויירת לרכב של חברת CHERY

פורסם ב
20.6.24

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ובין חברת הרכבים CHERY, איורים של סטודנטים/יות מהמחלקה הודפסו על רכב חשמלי מדגם CHERY FX EV.

שיתוף הפעולה מתקיים במסגרת קורס ׳איור בעולם האמיתי׳ במחלקה בהנחיית ענת ורשבסקי, במסגרתו התבקשו הסטודנטים/יות להציע איור שיעטוף את הרכב מבחוץ ובכך ליצור עבורו נראות חדשה ומקורית. במספר שבועות מצומצם, הצליחו הסטודנטים/יות ליצור שפות איוריות חדשות ומגוונות העוטפות את הרכב ויוצרות עבורו סיפור חזותי תלת ממדי.

במקום הראשון זכתה מאי טלאן, סטודנטית שנה ד', ואיורה הודפס על גבי הרכב והוצב בחזית האקדמיה. איורה של טלאן מציג שרשרת של דמויות אנושיות המחזיקות ידיים במעיין ריקוד המקיף את הרכב לכל רוחבו. הדמויות מאופיינות בצורניות גאומטרית ופשוטה, אך עם זאת משדרות חמימות, אנושיות ואהבה לעולם. תנועת הריקוד הדינמית והחופשיה באה בניגוד לנוקשות הרכב ויוצרת עימו מערכת יחסים מעניינת לצפייה.

מכונית עם עיצוב מאוייר
העיצוב הזוכה, מאי טאלן (צילום: דניאל ואביב אברג׳ל)

מותג הרכב CHERY מבית freesbe, הושק בישראל לפני כשנה וחצי, וניתן לראות כי אהבה מנחה את יצרן הרכב בכל היטב של יצירתו, תוך קשב עמוק לפרטים הקטנים המבטיחים למשתמש חוויה שלמה ואושר בכל נסיעה. אמיר בלכר, מנכ"ל CHERY ישראל סיפר על הפרויקט: "שיתוף הפעולה עם בצלאל, מהאקדמיות החשובות והבולטות בישראל, יוצר קשר מיוחד בין הטכנולוגיה והאמנות, כשהמילה "אהבה" היא החיבור ומקור ההשראה לעיצובים הייחודיים והמרהיבים שיצרו ל- CHERY בבצלאל. במקום שבו האמנות מתרכזת בהבעה וחוויה, והעיצוב בבנייה של חוויית משתמש מיטבית, משתלבים שני התחומים האלה ומספקים את המסגרת ליצירת פריטים וחוויות שאינן רק פונקציונליות, אלא גם מעוררות השראה, מעמיקות ומרגשות. אנחנו ב- freesbe מניחים שבעולם המודרני נראה יותר ויותר את הצורך להתאים רכבים לטעמים ולסגנונות האישיים של יושביו, גם על ידי איור הרכב, ואם היינו הסנונית הראשונה לכך, אנחנו שמחים וגאים".

ענת ורשבסקי, מנחת הקורס ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל: "הפרויקטים שהצטיינו ניחנו בשפה ייחודית והצליחו לייצר דינמיות וסיפוריות על גבי הרכב. ולחלץ מתוך הרכב הכבד את האלגנטיות שלו ולהחמיא לצורתו ולהוסיף לו ערך וחד פעמיות. החיבור של עולם האיור עם עולם התעשייה הכבדה של הרכבים מייצר תוצאה מרהיבה שעלתה על כל הציפיות".

"האפשרות לאייר על רכב מעניקה לסטודנטים והסטודנטיות הזדמנות לפרוץ את גבולות הדף אליו הם רגילים, מהלך המחייב חשיבה והתאמה סגנונית לרכב עצמו״, מספר עמית טריינין, ראש תחום איור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל על תהליך העבודה, ״זאת בנוסף למפגש החשוב עם לקוחות מהעולם האמיתי שדרישותהם לא פעם שונות ממה שהורגלו בין כתלי האקדמיה, אתגר המהווה צעד חשוב כחלק מההכנה לחיים שאחרי התואר".