כל הזוכות בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים הן בוגרות ומרצות המחלקה לתקשורת חזותית | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

כל הזוכות בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים הן בוגרות ומרצות המחלקה לתקשורת חזותית

פורסם ב
23.6.24

ג׳ני מיילכוב, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, היא הזוכה בפרס ׳איור ספר ילדים׳ ע״ש בן-יצחק מטעם מוזיאון ישראל לשנת תשפ״ד על ספרה  ׳טים טם והנקודות׳. בנוסף, כל המאיירות להן הוענק ציון לשבח השנה הן מרצות ובוגרות המחלקה - מיכל בוננו, ענת ורשבסקי ושמרית אלקנתי, מרצות במחלקה לתקשורת חזותית, ומאיה שלייפר, בוגרת המחלקה.

׳טים טם והנקודות׳, ספרה הזוכה של המאיירת ג׳ני מיילכוב בהוצאת עם עובד מספר על חיפושית־ילדה בשם טים טם. טים טם עדיין קטנה ועוד אין לה נקודות, במהלך הספר היא יוצאת לחפש אותן ומוצאת אחת ועוד אחת, ועד מהרה היא נעשית אלופת החיפושים. ג׳ני היא בוגרת מצטיינת של המחלקה לתקשורת חזותית, מאיירת ויוצרת במגוון טכניקות בדו מימד ותלת מימד. באיוריה ועבודותיה היא בוראת עולמות קסומים ומפתיעים המאופיינים בתום ודמיון, ועוסקים בטבע ומשפחה.

איור מתוך הספר טים טם והנקודות
איור מתוך ספרה הזוכה של ג׳ני מייליכוב ׳טים טם והנקודות׳

בספרה הזוכה לציון לשבח  ׳יהונתן גפן, סיפורים ושירים שענת אוהבת במיוחד׳ מאיירת מיכל בוננו בפרשנות איורית נבונה ויפייפיה סיפורים ושירים שכתב המשורר יונתן גפן לאחותו הקטנה ענת. את השירים כתב יונתן לענת אחותו, אז בת 4, בזמן ששהה באנגליה לאחר פטירתה של אימם, את הסיפורים כתב לאחר חזרתו לארץ. מיכל זכתה בציון לשבח נוסף. מטעם מוזיאון ישראל בשנת 1998 על איור הספר  ׳אני רוצה הביתה!׳ מאת חוה טל.

איורה של מיכל בוננו מתוך הספר ׳יהונתן גפן, סיפורים ושירים שענת אוהבת במיוחד׳
איורה של מיכל בוננו מתוך הספר ׳יהונתן גפן, סיפורים ושירים שענת אוהבת במיוחד׳

ענת ורשבסקי איירה וכתבה את  ׳סתם ים׳, על ילד שהולך לים שם הוא מוצא ואוסף דברים ״סתם״ בלי סיבה, אבל מוצא להם שימוש חדש ויצירתי. פקק בלי בקבוק הופך לתבנית להכנת מסלול, מצינורות ישנים הופכים למנהרה ואפילו מסרק זרוק על החוף  עוזר לו יוצר תעלת מים. שום דבר הוא לא "סתם", כל דבר יכול להיות מופלא אם רק נפעיל את הדמיון. ורשבסקי זכתה בפרס לשנת 2020 על איוריה לספר  ״זְרֻבָּבֶל וזלפּה״ מאת רונית חכם.

איור מתוך ספרה של ענת ורשבסקי ׳סתם ים׳
איור מתוך ספרה של ענת ורשבסקי ׳סתם ים׳

עוד מאיירת זוכה לשבח במסגרת הפרס היא שמרית אלקנתי על איורה לספר  ׳הפיראט באמבט׳ מאת הסופרת והבובנאית לשעבר ציפור פרומקין והבובנאית ויוצרת התיאטרוןמרים זלצברג. סמי הוא פיראט שמשייט עם הברווזים שלו באמבטיה, עד שיום אחד הוא מקבל שיחת טלפון מנציגת האגודה הבינלאומית לפיראטים. היא מודיעה לו שעליו לקבל תעודה של פיראט מוסמך, אך סמי מגלה שהדבר קשה הרבה יותר משחשב. הספר נולד כהצגת ילדים שהעלו הסופרות, ויצא בשנת 2022 בעיבוד קומיקס של שמרית.

איור מתוך ספרה של שמרית אלקנתי, ׳הפיראט באמבט׳
איור מתוך ספרה של שמרית אלקנתי, ׳הפיראט באמבט׳

הספר הסוגר את רשימת הזוכות לציון לשבח הוא ספרה של מאיה שלייפר, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית,  ׳אריה ושמו אנה׳. אנה פוגשת בדרך לגן אריה, שמתסקרן ומנסה להבין למה אנה מדוכדכת ולא רוצה ללכת לגן. האריה החברותי מקשיב למאיה ונותן לה כמה עצות שלימדו אותו החיים בג׳ונגל. ׳אריה ושמו אנה׳ הוא ספרה השני של מאיה, וספרה הראשון ׳בית ענק׳ זכה להצלחה רבה ותורגם לשפות רבות.

איור ילדה מדברת עם אריה
מתוך ספרה של מאיה שלייפר ׳אריה ושמו אנה׳

טקס חלוקת הפרסים
יום ראשון | 23.6.24 | 18:00

אודיטוריום אגף הנוער ע"ש רות
מוזיאון ישראל, ירושלים
שדרות רופין 11, ירושלים

לפרטים נוספים אודות הטקס