מעריב | בוגרי/ות בצלאל זכו בפרס עולמי על פיתוח שיטה חדשנית לאבחון מחלות עור בילדים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מעריב | בוגרי/ות בצלאל זכו בפרס עולמי על פיתוח שיטה חדשנית לאבחון מחלות עור בילדים

פורסם ב
14.7.24

צוות חממת בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בליווי פרופ' עידו ברונו, מעצב ומרצה במחלקה, זכו במקום הראשון בקטגוריית Act for patients & customers בתחרות בינלאומית של חברת התרופות Sanofi. מטרת התחרות היא ליצור שיח משותף ופעיל בין דיסציפלינות שונות על מנת למצוא פתרונות יצירתיים ולא שגרתיים עבור עולם הרפואה תוך פיתוח ומחקר משותף.

חבורה של אנשים צעירים
חברי חממת בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (צילום: ד"ר אוליביה רוזנפלד)

הצוות חקר את השפעת אטופיק דרמטיטיס, דלקות עור כרוניות, על איכות החיים של הילדים הלוקים בה. המחקר התבצע בחמישה בתי חולים שונים בארץ וגילה פערים בין האבחנה לבין חומרת המחלה בפועל, אותה הילדים/ות לעיתים קרובות לא מצליחים לבטא ולהסביר.

כחלק ממערך הפתרון אותו הגישו בפרויקט ADCToon, הציג הצוות חבילת קלפים מאויירים אותה פיתח, על מנת לאפשר לילדים/ות לתווך למבוגרים ולצוות הטיפולי את חומרת הכאב, ולגרום להם להרגיש חלק פעיל מהתהליך הטיפולי. רון ליואי, חבר בצוות, סיפר על הפרויקט: "ההמחשה בקלפים נעזרת באיורים של דמויות ילדים המביעים את חומרת הסימפטומים בצורה בהירה וקריאה ומאפשרים לאנשי הצוות הרפואי לקרוא בקלות ובבהירות את מצב הילד המטופל." יובל בוכשטב, חבר צוות נוסף, מספר: "היה חשוב לנו לקחת חלק בפרויקט שיוכל להשפיע לטובה על שגרת החיים של מטופלים/ות רבים. זו זכות להשתמש בכלים ובנקודת המבט שרכשנו במחלקה לעיצוב תעשייתי כדי לעשות עוד קצת טוב בעולם".

חברי/ות הצוות: רון ליואי, ארם עמיר פונדק, יסמין סנדרו-בראון, עלמה אברהמסון ויובל בוכשטב.

לקריאה נוספת באתר מעריב

קלפי אטופיק דרמטיטיס