בוגרות המחלקה לאמנויות המסך הן הזוכות בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

בוגרות המחלקה לאמנויות המסך הן הזוכות בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים

פורסם ב
18.9.24

רימה גפן וניקה ז׳וקובה, בוגרות המחלה לאמנויות המסך, הן הזוכות בפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית בחירת פורום המבקרים על סרט האנימציה ״לב אוחז״.

"לב אוחז" (Обіруч) הוא סרט הגמר שיצרו השתיים בשנת 2023, המספר את סיפורם של ליליה ומקס, אשר מוצאים עצמם חסרי הגנה ביום הראשון של המלחמה באוקראינה. הם יוצאים למסע שבו יגלו כמה אומץ אפשר למצוא בלב אוהב. "לב אוחז" (Обіруч) עוסק באנושיות ובחמלה המתגלות מתוך הקטסטרופה.

מנימוקי השופטים: "לב אוחז מצליח בכמה דקות בודדות ליצור עולם שלם שהוא בו זמנית אקטואלי ונוקב אך גם יצירתי, אמנותי ורגשי. זהו סיפור לכאורה קטן וספציפי על אישה וכלב בעיר אוקראינית מופגזת, אבל הוא מקפל בתוכו את זוועות המלחמה באשר היא – לא רק זו המתרחשת כרגע באירופה, אלא גם המלחמה שמתרחשת ממש כאן, בישראל ובעזה. אל מול השרירותיות והאכזריות של מכונת המלחמה עומד הקשר המרגש והעמוק בין שני יצורים חיים, אישה וכלב. הקשר הזה, למרות סופו העצוב, הוא גם זה שנותן טעם ומשמעות לחיים. הסרט נעשה באנימציה מרהיבה ומקורית, מופשטת ועם זאת ישירה ומדויקת".

אישה במטבח מאכילה אריה מגזרות נייר
רימה גפן וניקה ז׳וקובה, ׳לב אוחז׳

לציון לשבח באותה קטגוריה זכו עלמה קיני ואביב גפני, בוגרות המחלקה אף הן, על ״אוף תקשיבי״, סרט דוקו-ארכיוני המבוסס על הקלטות אמיתיות של נשים צעירות שונות לחברה אחת עסוקה, שמנסה להיות שם בשביל כולן. עולם שלם של קיטורים על כל נושא אפשרי - מהשטחי עד למשבר נפשי.

איור בחורה משקה עציצים
עלמה קיני ואביב גפני, ׳אוף תקשיבי׳