Axis Tool - כלי דיגיטלי לעיצוב ורפלקציה על תהליכי מחקר ופיתוח בלמידה מבוססת פרויקטים | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

Axis Tool - כלי דיגיטלי לעיצוב ורפלקציה על תהליכי מחקר ופיתוח בלמידה מבוססת פרויקטים

פורסם ב
26.4.24

המגמה ללמידה מבוססת פרויקטים (Project Based Learning) בהשכלה הגבוהה בארץ ובעולם צוברת תאוצה. זוהי שיטת למידה המבוססת על תהליכי עבודה אקטיביים של הסטודנטים/ות, לקראת הצעת פתרון לשאלת המחקר או הבעיה העומדת בבסיס הפרויקט. למידה מבוססת פרויקטים מאופיינת בתהליך למידה מסועף וחד פעמי, הכולל היקף גדול של שאלות, רפרנסים, רעיונות, החלטות ורפלקציה מסוגים שונים, אשר במקרים רבים רק חלקים בו מתגלמים בתוצר הסופי. מצב זה בו תהליך הלמידה נשאר סמוי ולא מנוסח, פוגע ביכולת של הסטודנטים/ות והמרצים/ות לעצב, לנהל ולהעריך (הערכה מעצבת ומסכמת) את תהליך הלמידה, כמו גם להצמיח מתוכו תהליכי למידה חדשים.
Axis הוא כלי דיגיטלי המבקש לתת מענה לצורך זה, ולהציע שלד עבודה דינמי המאפשר למשתמשים/ות לעצב ולמפות את תהליכי העבודה שלהם, תוך עריכת רפלקציה מתמשכת במהלך ובסיום הלמידה. המכניזם שעומד בבסיס הכלי הוא עבודה בפורמט של 'שאלה - תשובה - פרשנות', אשר מצמיח מיפוי ויזואלי של התהליך כולו.
Axis Tool זכה עד כה למימון של שני מענקים מטעם בצלאל והמל״ג, והוא נמצא כיום בשלב של פרוטוטייפינג וטסטינג בתוך קורסים בתוכנית לתואר ראשון בעיצוב תעשייתי, במטרה לפתח גרסה ראשונה עובדת עד סוף תשפ״ד (MVP).

חברות הצוות:

הדר שפירא - מרצה בכירה במחלקה לעיצוב תעשייתי. hadarsha@netvision.net.il 
מאיה ויניצקי - מרצה בכירה במחלקה לעיצוב תעשייתי ובתכנית לתואר שני בתקשורת חזותית. vinitskym@gmail.com