סילבי - כלי דיגיטלי לעיצוב, ניהול והערכה של חוויות למידה בעולם דינמי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

סילבי - כלי דיגיטלי לעיצוב, ניהול והערכה של חוויות למידה בעולם דינמי

פורסם ב
26.4.24

תהליך שינוי עמוק מתרחש בשנים האחרונות בשדה ההשכלה - אשר הופך למורכב ודינמי יותר מאי פעם. המלמדים/ות של היום אינם יכולים להסתפק עוד בהעברה של ידע פרונטלי, ונדרשים לעצב חוויות למידה משמעותיות באמצעות מגוון גדול של חומרים וסוכנים. בנוסף, לצד העיצוב המחולל בו המלמדים/ות ״בוראים״ את הקורס בפעם הראשונה, הם נדרשים להשקיע משאבים נרחבים בעיצוב המתמשך בו הם משנים ומדייקים את הקורס במהלך ובין הסמסטרים  ביחס לשינויים המואצים בגוף הידע, באופני ההוראה ובמאפייני הלומדים/ות. אל מול זאת, לא קיים כיום כלי מקצועי עבור מלמדים/ות המעצים את היכולת שלהן/ם לעצב, לנהל ולהעריך קורסים. הם עושים שימוש נרחב באילתורים, ועובדים עם אוסף של כלים גנריים לעיצוב וניהול של חלקי קורס שונים.

סילבי מבקשת לתת מענה לצורך זה, ולשמש ככלי המקצועי עבור מלמדים/ות, לעיצוב וניהול דינמיים של קורסים. סילבי מעצימה את המלמדים כמומחים אינדיבידואלים- מספקת להם סביבת עבודה מלאה לעיצוב, ניהול, שיתוף, שיווק וארכוב של כל פרוטפוליו ההוראה האישי שלהם, ותומכת בהתפתחות המקצועית שלהם בהוראה. האסטרטגיה העיצובית של סילבי עושה שימוש במטריאליזציה של קורסים באופן המשפר את היכולת של המלמדים/ות להבין ולעצב קורס; מזמינה את המלמדים/ות לעשות האקינג (Hacking) למתודולוגיה ולעבוד בדרכים שונות; ומשלבת מרחבי עבודה פתוחים ומובנים התומכים בתהליכי חשיבה יצירתיים.

במבט לעתיד, יכולת חדשה זו לעיצוב של קורסים תשמש כאבן היסוד לפיתוח של שני רבדים נוספים - עיצוב תכניות לימודים על ידי מנהלים/ות ומסלולי למידה אישיים על ידי לומדים/ות. סילבי נמצאת בשלב של מוקאפ מתקדם, המגלם את המתודה ואת המודל האינטראקטיבי שפותחו אחרי חמישה סבבים של פרוטוטייפים ובדיקות בתוך בצלאל (2023). המימון למו״פ עד כה הגיע מזכיה בשני מענקים מטעם בצלאל והמל״ג. השלב הבא בפיתוח הוא עריכת סבב גיוס, ובנייה והשקה של MVP ל-100 משתמשים ראשונים.

חברי/ות הצוות:

גיא בלנדר - מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי
רועי ביגר - מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי
מורן זרחי - מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, מנהלת תחום ״תרבות של חדשנות״ במרכז להוראת אמנות ועיצוב teaching.mz@bezalel.ac.il