מִתְפָּרָה
Atelier / ورشة خياطة
13.1.22 - 5.3.22
בדומה לתערוכה שחנכה את הגלריה "נוּל מָתְנַיִם", גם התערוכה השנייה באשכול התערוכות הראשון מתמקד בהיסטוריה של מבנה הגלריה. "מִתְפָּרָה", עוסקת בטקסטיל מתוך נקודת מבט מקומית ופוליטית כאחד. דרך שימוש בכלים צילומיים ישירים ועקיפים, שנובעים ממגוון התערבויות אופטיות ודיגיטליות, האמניות.ים המשתתפות/ים בתערוכה מייצרות/ים דוגמאות והדפסים חזרתיים, הקשורים בהליך ייצור הדימוי. עבודתה של עידית קופסקי מתבססת על דגימה של מרתף המבנה באמצעות נייר צילום רגיש לאור יום, וכך מעלה – תרתי משמע – את ההיסטוריה של הרצל 119 כמתפרה לשעבר של חברת האופנה "דיווה". שיר רז יוצרת דוגמאות דיגיטליות מודפסות, המרפררות לאמצעים צילומיים שכוחות הביטחון נוהגים להשתמש בהם למטרות פיקוח ובקרה על נוהל העברת סחורות וטקסטיל בין ישראל לבין שטחי הרשות הפלסטינית. עבודתו של גיל מרקו שני מ־1996 מתייחסת למעבר של תעשיית הטקסטיל אל מתפרות שמעבר לגבולות המדינה בשנות התשעים. בדומה לעבודותיהם של שלושת האמנים האחרים, גם תצלום התקריב של אתי שוורץ מציע דוגמה המבוססת על דפוס חזרתי. במהלך ייצור הדימוי חל שיבוש בהליך הצילומי והתוצאה ספק פוזיטיבית ספק נגטיבית.
מציגים/ות:
עידית קופסקי / Edith Kofsky / عيديت كوفسكي
אתי שוורץ / Etty Schwartz / إيتي شفارتس
שיר רז / Shir Raz / شير رز
גיל מרקו שני / Gil Marco Shani / جيل ماركو شاني
אוצר:
פרופ' דור גז / Prof. Dor Guez / بروف. دور غيز
גלריית תמונות
שיר רז, 'ללא כותרת', 2021 (צילום: ברק רובין)
עידית קופסקי, 2021 (צילום: ברק רובין)
עידית קופסקי, 2021 (צילום: ברק רובין)
מראה ההצבה, מתוך תערוכת 'מִתְפָּרָה', 2021 (צילום דניאל חנוך)
מראה ההצבה, מתוך תערוכת 'מִתְפָּרָה', 2021 (צילום דניאל חנוך)
שיר רז, 'ללא כותרת', מראה הצבה, מתוך תערוכת מִתְפָּרָה, 2021 (צילום: דניאל חנוך)
אתי שוורץ, 'עכוב', הזרקת דיו פיגמנטי, 2009