אקספליינר / אינפורמציה בתנועה | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

אקספליינר / אינפורמציה בתנועה

קוד
20295
שעות אקדמיות
0
נ"ז
6
סמסטר ב
יום
שלישי
בשעה 10:00 - 17:00

אקספליינר״ הוא כינוי לסוגה פופולרית של סרטוני רשת, שכפי שמעיד השם הלועזי - נועדו להסביר.

להסביר מה? להסביר כל נושא, רעיון או מושג בכל תחום, להסביר את החדשות ואת אירועי השעה, להסביר תופעות חברתיות מורכבות וגם להסביר את הדברים הקטנים והחוויות היומיומיות של כולנו.

סרטוני רשת, ו״אקספליינרים״ במיוחד, מהווים כר פורה ליצירתיות עיצובית, ויזואליה מקורית, ושילוב פרקטיקות נרטיביות ויצירתיות מגוונות כדי ליצור סרטונים קצרים, ברורים וזכירים.

 

מטרת הקורס לחשוף את הסטודנטים.ות לעקרונות ולמאפייני תחום הוידאו ברשת, על ידי יצירה מעשית של ״אקספליינר״. הקורס בנוי ממספר משימות קצרות, שנבנות לקראת תרגיל מסכם. במהלך הקורס נראה דוגמאות, ננתח, נדון, ונפגוש אורחים ומומחים במגוון דיסציפלינות מתעשיית התוכן ברשת. 

הקורס יעבור באופן מעשי ומעמיק דרך כל אחת מתחנות תהליך היצירה של ״אקספליינר״ איכותי: איסוף הנתונים, פיתוח רעיוני וכתיבת התסריט, בימוי באמצעות סטוריבורד, ניסוח השפה הויזואלית, ולבסוף אנימציה, צילום ועריכת וידאו ו־motion design. בכל אחת מהתחנות נבחן טכניקות, פרקטיקות ומתודולוגיות שונות באמצעותן ניתן ליצור תוכן; נעמיק בסטוריטלינג ובאינסוף הדרכים המגוונות לספר סיפור בוידאו, נלמד לשלב אינפוגרפיקה בתנועה ובוידאו, ונדגים את תפקידו המרכזי של המעצב בתהליך העבודה על סרטונים מסוגה זאת.

השיבוץ לקורס מותנה בסיום קורס הרשת ״אפטר־אפקטס יסודות״ עד לתחילת הקורס.