סֵדֶר יוֹם
Daily Order / نظام يومي
4.12.23 - 27.1.24
שני מושגים שונים בתכלית – העתק/רפליקה (copy) ורוח רפאים (ghost) – מניעים את הנרטיב החזותי של התערוכה "סדר יום" ומשתקפים בכל אחת מן העבודות המרכיבות אותו. ההעתק קשור בחומר, ואילו הרפאים קשורים ברוח, ובכל זאת שניהם תלויים ונשענים על מקור. קיומם הטרנספורמטיבי נובע תמיד מדבר־מה אחר שקדם להם (חי או דומם). ההעתק, כמו גם רוח הרפאים, חולקים את ההיתכנות ההיפותטית של האין־סופיות – בין אם זו מגולמת בהשתכפלות תמידית (של ההעתק) ובין אם היא שבה בהתגלמויות חוזרות ונשנות (של רוח הרפאים). התערוכה "סדר יום" היא מיצב תלוי־חלל משותף של האמנים ליהי ניידיץ וליאור תמים, עליו הם עמלו קרוב לשנה. במיצב מארחים השניים עבודת רישום של האמנית מאיה אטון, שהלכה לעולמה בקיץ 2022. האמנים הפכו את הגלריה, הממוקמת בדרום העיר בין מוסכים, חניונים ומועדונים, למרחב סיפּי לכוד בלימבו. במתח שבין עבר, הווה ועתיד, רוחשים בערבוביה הקונקרטי והמטאפיזי, החי והמת, ומוחלטוּת הדברים מוטלת בספק.
מציגים/ות:
מאיה אטון / Maya Attoun / مايا أطون
ליהי ניידיץ / ليهي نايديتس / Lihi Nidiz
ליאור תמים / ليئور تميم / Lior Tamim
אוצרת:
סאלי הפטל נוה / Sally Haftel Naveh / سالي هفتل نافي
גלריית תמונות
׳סדר יום׳, מראה תערוכה, 2024, ליהי ניידיץ, ליאור תמים (צילום: דניאל חנוך)
׳סדר יום׳, מראה תערוכה, 2024, ליהי ניידיץ, ליאור תמים (צילום: דניאל חנוך)
׳סדר יום׳, מראה תערוכה, 2024, ליהי ניידיץ, ליאור תמים (צילום: דניאל חנוך)
מתוך התערוכה ׳סדר יום׳, מאיה אטון, ׳ללא כותרת׳, 2024 (צילום: דניאל חנוך)
מתוך התערוכה ׳סדר יום׳, ליהי ניידיץ, ׳מים כבדים׳ (רגלי אישה), 2023 (צילום: דניאל חנוך)