פיסול בקנה מידה קטן | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

פיסול בקנה מידה קטן

קוד
16639
שעות אקדמיות
45
נ"ז
2
סמסטר א
יום
רביעי
בשעה 10:00 - 13:00

הקורס בנוי כתהליך עבודה אישי בו הסטודנטים יקבלו כלים וידע במגוון טכניקות פיסול ומלאכה ויעמיקו בעבודה אינטימית ששמה לב לפרטים. נעמיק בשפות פיסוליות שונות כגון: עבודה עם בד, בטיק, ריקמה, הדפס, מתכת, נגרות, גילוף בעץ, פיסול בחומרים פולימרים וחומרים נוספים. 
הקורס יתמקד בשאלת הדמות הפיסולית לאורך ההיסטוריה והייצוג של גוף דרך מיתוסים, תרבויות ודתות שונות, ארכיטיפים, סמלים, חלומות, חזיונות ופיסול דוקומנטרי. נשאל מה מקומה של הדמות היום בעולם ואיך אפשר לייצג דמות או אדם. נבחן יחד אסטרטגיות פעולה שונות כמו אילתור, משחקיות, שיתוף פעולה, מעבר מדו מימד לתלת מימד, עיבוד לתהליכים נפשיים אינטימים, מרחב לשיחה ללא מילים דרך חומר, גוף ותנועה. נתבונן יחד בדברים שפועלים בנו כשאחנו מפסלים. וננסה להבין כיצד פסל בקנה מידה קטן יכול להופיע ולהשאיר חותם משמעותי בחלל התצוגה.
הקורס כולל ליווי אישי וקבוצתי בכל שלבי תהליך היצירה, חשיפה לחומרים וטכניקות מסורתיות, ביצוע פרויקטים, היכרות עם יצירות של אמנים שונים וביקור בתערוכות ומקומות מעוררי השראה. הקורס בנוי על עבודה מרובה בסדנה, על לימוד איטי ויסודי תוך כדי ניסוי וטעיה, חיפוש וניתוח.