מבוא לצילום א'3 (מחלקה לאמנות) | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

מבוא לצילום א'3 (מחלקה לאמנות)

קוד
94449
שעות אקדמיות
45
נ"ז
2
סמסטר א
יום
שלישי
בשעה 14:00 - 17:00

מרגע הופעתו של מדיום הצילום בשנת 1839 ועד היום, מדיום הצילום יצר שינויים מהותיים בחיי היומיום ובתפיסת המציאות שלנו. גם כעת, מדיום הצילום ממשיך להתפתח ולהשתנות ובכך להשפיע על אופן החיים של כל אחת ואחד מאיתנו בהקשרים שונים: האמנותי, האישי, האזרחי, חברתי, פוליטי, כלכלי.
מדיום הצילום הוא שפה ויזואלית בעלת מאפיינים ייחודיים, מבוססים על ההיסטוריה "הפרטית"/ייחודית שלה. כיום, זוהי שפה שבה אמנים ומעצבים מדיספלינות שונות (כמו אמנים פלסטיים, מעצבים ואדריכלים) משתמשים בה על צירי זמן שונים בתהליך יצירת  עבודתם. מתוך תפיסה זו, הקורס יקנה לכל סטודנט/ית חשיבה רעיונית ואמנותית במדיום הצילום. הקורס יקנה ידע ומיומנות ביצירה של הדימוי הצילומי וברכישה של תפיסה/חשיבה/נקודת מבט ביקורתית כלפי המדיום.

 

במהלך הקורס הסטודנטים יכירו/ייחשפו למושגי יסוד כמו חשיפה, שימוש בחומר הגלם של המדיום: אור והמשמעויות הנלוות לו, למשל על אור טבעי ומלאכותי. על זמן ומרחב בצילום –נלמד להבין על הפער שבין העין האנושית לעין המצלמה, על המציאות הפיזית לזו שמועתקת בצילום.  נתוודע לעובדה שאמנות הצילום, היא אמנות בחירה מתוך אינסוף של אפשרויות - לשיקולים ולדרכים בהם אנו בוחרים למסגר את הפריים כאמצעי ביטוי לנקודת המבט של כל סטודנט/ית.


לצד רכישת מיומנויות בשפה הוויזואלית, נקדיש זמן לכלים בסיסיים וישומיים בטכנולוגיה של הצילום, כמו תזרים עבודה בסיסי בטיפול של קובץ צילומי בסביבה דיגיטלית והיכרות עם מושגי יסוד כמו מהירות, צמצם ורגישות לאור.

 

הקורס ילווה במשימות צילום שיניתנו במהלך הסמסטר, דיון ושיח על עבודות של אמנים שעשו שימוש בצילום, על עבודות של אמני צילום, על חלקים קרדינליים מתוך ההיסטוריה הייחודית של הצילום באמצעות מצגות וסרטים. על מנת להפיק את המיטב מתוך הקורס, מרצי הקורס ממליצים בחום להצטייד במצלמת רפלקס דיגיטלית אישית.
"מדיום הצילום מלווה אותנו באופן יומיומי ושגור עד שלעיתים כבר לא ניתן לראות אותו."

הדס סט  

“Lately I’ve been struck with how I really love what you can’t see in photograph.”
Diane Arbus