הסמסטרים הראשונים בלימודי התואר לאדריכלות (סמסטרים 1-5) בנויים באופן שלבי, מצטבר והדרגתי, ומהותם הוא תהליך רכישת כלים, ידע ומיומנויות. בשלב לימודי זה יתנסו הסטודנטים.ות, באופן מבוקר ומפוקח, באופני חשיבה ועשייה אדריכלית שונים ומגוונים, תוך חשיפה לתחומי דעת רבים המשיקים לתחומי התכנון, המרחב, התקשורת החזותית, אדריכלות המידע, ומחקר אקדמי. בנוסף, הם יתנסו בפורמטים שונים של לימוד ותכנון הכוללים עבודה פרטנית, עבודת צוות, מהלכים בינתחומיים, כתיבה וניסוח רעיון ועמדה ביקורתית. בתוך כך, כל שנת לימודים מאופיינת על פי מטרות ודגשים עיקריים:
שנה א'- סמסטרים 1,2
בשנת הלימודים הראשונה הסטודנטים.ות נחשפים.ות לתחומי ההתבוננות ולאמצעי הייצוג האדריכליים כמו גם למושגי בסיס הקשורים למהלך התכנון האדריכלי, ההנדסי ולרכיבי הבניין.
הלימוד בשנה זו מתמקד בחקירה ביקורתית-אנליטית והתנסותית של מושגים בסיסיים כגון: מורפולוגיה, סטרוקטורה, פרופורציה, קנה מידה, יחסי גוף וחלל ויחסי תנועה ומבט. הסטודנטים.ות רוכשים.ות ידע בשיטות מיפוי דו ותלת ממדי כגון: חתכים, תכניות, היטלים, אקסונומטריות, פרספקטיבות
ומודלים של תופעות פיזיות ודפוסי קיום במרחב.
בשנה זו הסטודנטים.ות נדרשים.ות ללמוד שיטות ייצוג אדריכליות קונבנציונאליות לצד פיתוח שיטות ייצוג אקספרימנטאליות כביטוי לתהליך יצירה אישי במרחב קונקרטי.
שנה ב'- סמסטרים 3,4
בשנה זו הסטודנטים.יות משכללים.ות את יכולות הניתוח האדריכליות תוך התמודדות עם מגוון רחב של משתני תכנון, ופיתוח של תהליכי יצירה אדריכליים מכווני פרוגרמה. השיעורים העיוניים בשנה זו חושפים את הסטודנטים.ות לרעיונות מרכזיים באדריכלות ובהגות המאה ה-20, ושיעורי העיצוב מחזקים את יכולות החקירה הטקטונית של רעיונות אלה דרך תרגילי ניתוח מבנים של האדריכלות המודרנית. שיעורי ההנדסה והטכנולוגיה מפתחים הבנה אינטואיטיבית של שיקולים טכנולוגיים והנדסיים בעיצוב המרחב ותפקודם של מערכות שלד ומעטפת תחת השפעתם של כוחות הנדסיים וסביבתיים. שיעורי הסטודיו מתמקדים בסביבות מגורים ופיתוח מתודולוגיות תכנון ועיצוב תוך אינטגרציה של ידע ומיומנויות הנרכשים בחטיבות הלימודים השונות הנלמדות במחלקה.
שנה ג'- סמסטר 5
בשנה זו נדרש מהסטודנטים.ות להתמקד בסוגיות מבניות וטכנולוגיות של בנייה ואופני יצור, תוך בדיקה של הקשרם לנושאים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים. בשנה זו נעשה מאמץ להבין את הפעולה האדריכלית במציאות קונקרטית באמצעות קשירתה לתופעות רלוונטיות. בסוף הסמסטר החמישי נדרש מהסטודנטים.ות להשלים תהליך מובנה שמתחיל בהתנסות אישית נרכשת, אופני המשגה ומיומנויות אלמנטריות בשנה א', נמשך בהתמודדות עם סוגיות צורניות, טקטוניות ועיוניות בשנה ב', ומסתיים בפעולה אדריכלית מודעת, ביקורתית וממוקדת תוך רכישת הכלים הטכניים של המקצוע. בנוסף, סמסטר זה מתחיל מהלך פתוח יותר של קורסי בחירה (עיוניים וטכנולוגיים) כהכנה לחטיבת שכבת המתקדמים המציעים התמקדות התמחות בתחומי דעת ותכנון ספציפיים.