תערוכת בוגרים/ות | התכנית לתואר שני באמנויות .M.F.A | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

תערוכת בוגרים/ות | התכנית לתואר שני באמנויות .M.F.A

2024
תאריך:
27.6.24

התכנית לתואר שני באמנויות (.M.F.A) מזמינה לתערוכת בוגרי ובוגרות 2024, ’הטיית ההווֶה'.

התכנית לתואר שני באמנויות פועלת כחממה המציעה לאמנים/ות מבטיחים/ות הזדמנות לפתח ולשכלל את פרקטיקות העבודה שלהם/ן, בעודם/ן עובדים/ות על יצירת גוף עבודה אישי. תערוכת בוגרי/ות התכנית כוללת השנה עשרים ושלושה מציגות ומציגים והיא מקיפה מגוון רחב של עבודות, שנוצרו באמצעים שונים, ובהם מיצג, צילום, וידיאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד.

בדומה לשנים קודמות, תערוכת הבוגרות/ים הנוכחית אינה מתבססת על עיקרון תמטי מכַוון, אך אפשר למצוא בה את עקבותיו הטריות של ההווה. התערוכה נפתחת השנה לאחר אירועי ה־7 באוקטובר ובצל מלחמה מתמשכת ועקובה מדם בעזה. בשנה שקדמה למלחמה, שנת הלימודים הראשונה של מחזור זה, החברה בישראל הייתה נתונה במשבר חוקתי עמוק. שנה זו התאפיינה במאבק על זהות המדינה ועל עצם מושג הדמוקרטיה. חלק מהעבודות בתערוכה עוסקות באופן ישיר ומוצהר באירועי ה־7 באוקטובר ובחודשי המלחמה שלאחריהם. אחרות בוחנות הגדרות של זהות, בית, מולדת והיסטוריה משפחתית ומתייחסות לתולדות המקום. עבודות רבות מציגות שאלות הקשורות במאפייני הקיום העכשווי: חוסר ודאות, המתנה מתמשכת, ערעור היציבות ותחושה של אופק לא ברור.

במסגרת התערוכה תתקיים לראשונה הכרזה על הזוכה בפרס "פרס ריבקינד בן צור" לבוגר/ת התכנית, שנוסד השנה. הפרס כולל מענק כספי מטעם איריס ריבקינד וערן בן צור בסך 40,000 שקל וכן בחירת עבודת אמנות של בוגר/ת התכנית עבור אוסף האמנות הקבוע של מוזיאון תל אביב לאמנות. ההכרזה על הזוכה בפרס תיערך במהלך תערוכת הבוגרים/ות של תכנית התואר השני באמנויות, בתאריך 8 ביולי 2024.

אוצר התערוכה: פרופ‘ דור גז

אירוע פתיחה: 
יום חמישי | 27.6.24 | 19:00 

הרצל 119, תל אביב

שעות פתיחה:
ג'-ה': 12:00-22:00
ו': 10:00-14:00
שבת: 12:00-22:00
נעילה: 13.7.2