ארוחה במזוודה: שף חיים כהן במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

ארוחה במזוודה: שף חיים כהן במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית

פורסם ב
24.6.21

כלי אוכל נושאים בחובם נרטיבים היסטוריים, משפחתים ותרבותיים, ולאורך השנים הם הופכים להיות אובייקטים המעוררים זיכרון ומאפשרים לבחון את ההווה דרך העבר. עם התפתחות עולם מסעדות הקונספט בארץ ובעולם, תוכניות הבישול התחרותיות בשילוב עולם צילומי האינסטגרם והתיעוד הבלתי פוסק התעצמה ההבנה בחשיבות הקשר הדואלי בין האוכל האיכותי לכלי הייחודי בו הוא מוגש, חוויית הארוחה היא הרבה מעבר לאוכל עצמו.

אנחנו חיים בתקופה מאתגרת ויוצאת דופן בה המציאות משתנה בקצב מואץ ומצריכה חשיבה גמישה. לא פעם הסטודנטים והסטודנטיות נדרשים לאתגר, לערער ולבחון את גישתם כלפי כל מה שהיה מוגדר וברור. ימי הקורונה וההגבלות המרובות הביאו בין היתר לתחושת חוסר נינוחות בישיבה בחללים ציבוריים בכלל ובמסעדות בפרט. הקורס "ארוחה במזוודה" מתחבר לסצנת הקולינריה הביתית העכשווית המתפתחת בישראל בתקופה זו ומבקש לעצב ולפתח לשפים מובילים סדרות כלי אוכל לארוחות אינטימיות ואירועים פרטיים אשר יחזקו, יקשרו וישלימו את חווית הארוחה הייחודית והנינוחה. שף חיים כהן ליווה את הקורס השנה בהובלת עינב ברנס אליאסוב.

צוותי הסטודנטים התבקשו לפתח ולעצב מערך כלי אוכל ייחודי הכולל התייחסות ספציפית לסגנון האוכל (אסייתי, ים תיכוני, צפון אפריקאי וכו'), ובחנו פיתוח מערך כלי אוכל המתייחס באופן ישיר לאוכל המוגש, לתרבות ממנו הוא בא ולצרכים הייחודים של שפים המכינים ארוחות בוטיק.

תמונות מההגשה של הקורס (צילום: דניאל ליברמן):