לשמוע מעבר לחמשה | קול קורא | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

לשמוע מעבר לחמשה | קול קורא

פורסם ב
2.2.22

בעידן הדיגיטלי של היום, מידע מיוצר, מופץ ונצרך בפרצי זמן קצרים, מיידיים ובעיקר ויזואליים. עדכונים, פוסטים, סטוריס וציוצים מתחרים על לייקים חזותיים, תגובות ועוקבים במקום להתקיים כגלים של הבדלים וניואנסים. כתוצאה מכך, בעידן של קיטוב ושיח טוקבק ולייקים ברשתות החברתיות, דיאלוג והקשבה אותנטיים פינו את מקומם לשיח קשה יותר, שמבקש לא פעם להישמע ולא לשמוע.

למרות שערוצי המידע, התקשורת ובניית הקהילה שלנו הפכו רבים ומגוונים בעזרת חדשנות טכנולוגית, החשיבה הדיאלוגית שבבסיס התקשורת, זו המעבירה מילה בשיח של הקשבה ודיבור משותף, התרופפה ועוצבה מחדש.

מכאן הצורך להתחדש בחינוך ויצירתיות המבוססים על חוש השמיעה האנושי.

בהמשך לכנס -Hear, Think, Act: Jazz Forms of/in/for Life, שהתקיים בשנה שעברה, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ושלוחת אוניברסיטת NYU  מבקשות לקיים כנס המשך במטרה לשפר את הבנת התהליך החוויתי של השמיעה בהיבטים הפיזיים, האינטלקטואליים והיצירתיים. הכנס מבקש להציג קולאז' של ידע המאורגן סביב מושגים, תיאוריות, רעיונות, פרויקטים ויצירות אמנות.

הכנס יאורגן בשני מסלולים:

1.  היבטים אמנותיים: טכניקות האזנה למוזיקאים; תדרי שמיעה; שמיעה מוחלטת ויחסית; שמיעה מיקרוטונלית; "לשמוע את החזותי" ו"לראות את השמיעתי"; מוסיקה ורעש ועוד.

2. היבטים חינוכיים/הומניסטיים: מרחב שמיעה ומקום; שמיעה רב תרבותית; לשמוע את האחר; לשמוע בטבע; שמיעה פנימית.

אנו מבקשים הצעות למופעים אקדמיים בני 10 דקות היכולים להתקיים במתכונת מגוונת, כגון:  הרצאה אקדמית, סדנה אינטראקטיבית, הצגת פרויקט חינוכי או אמנותי, דיאלוג בין מספר משתתפים ועוד.

יש לשלוח הצעות (מקסימום 250 מילים), כולל ביוגרפיה קצרה והשתייכות מוסדית, כמסמך וורד לכתובת: info@Jazz.school-of-life.org  עד ליום חמישי, 10.2.22.