זוכי התחרות ARTS OF FASHION FOUNDATION | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

זוכי התחרות ARTS OF FASHION FOUNDATION

הסטודנטים/ות אופיר קרטס, עבד אלקאדר עבד אלקאדר ונעה אזרזר מהמחלקה לצורפות ואופנה
פורסם ב
24.5.23

הישג יוצא דופן ומשמעותי למחלקה לצורפות ואופנה: אופיר קרטס, עבד אלקאדר עבד אלקאדר ונעה אזרזר, סטודנטים/ות בשנה ד', הם הפיינליסטים בתחרות הבינלאומית לעיצוב אופנה בסן פרנסיסקו ARTS OF FASHION FOUNDATION.

התחרות הבינלאומית לאמנויות האופנה AOFF הכריזה בשבוע האחרון על שמות הפיינליסטים/יות. מתוך מאות מעצבות ומעצבים, נבחרו 51 מועמדים, מתוכם שלוש/ה סטודנטים/יות בשנה הרביעית במחלקה לצורפות ואופנה, בהובלת ראש המחלקה, שלי סתת-קומבור.

העבודות הנבחרות מביאות סיפורים מגוונים אשר יוצאים מחוויות אישיות והתמודדות אמיצה עם הלא נודע: חרקים בעלי כנפי פרפר כביטוי למעוף החסר – בשל תאונת דרכים שהובילה לנכות של אופיר קרטס, חשיפת קווי הארכה של חשמל כביטוי לגעגוע לאב שעבד בתור קבלן בניין, של עבד אל קדר עבד אל קדר והחרדה מהאוקיינוס שהובילה לחלום על המושג Fantasea, של נעה אזרזר.

התחרות הבינלאומית לאמנויות האופנה THE ARTS OF FASHION FOUNDATION COMPETITION נוסדה בשנת 2006. התחרות הינה מפגש אופנה שנתי, ייחודי ואותנטי עבור סטודנטים וסטודנטיות, בתי ספר ואנשי ונשות מקצוע מתחום האופנה מכל רחבי העולם. סטודנטים וסטודנטיות, בוגרי ובוגרות המחלקה מייצגים ומייצגות את ישראל בתחרויות בינלאומיות חשובות ומובילים ומובילות בתחומי העיצוב השונים בישראל ובעולם זה מספר שנים. השנה זו הפעם הראשונה ששלוש/ה סטודנטים/יות ישראלים נבחרים להיות פיינליסטים בתחרות.

הקולקציה של עבד אלקאדר עבד אלקאדר, נוצרה מתהליך אישי של פרידה לאחר שאיבד את אביו וההתמודדות האישית שלו עם תחושת הריקנות והבדידות שהגיעו עם פטירתו. "בחרתי לתת ביטוי לחוויה שעברתי ועדיין עובר. התחלתי בשיטוט חופשי בין חפציו האישיים של אבי. מצאתי את הטלפון הנייד שלו ובו חומרים ששימשו כנקודת המוצא לפרויקט. אבי שעבד בתור קבלן בניה, נהג לתעד שלבים שונים בתהליכי הבניה והתמקד במערכות הארכה של החשמל שרצות לאורך כל גוף הבניין. התמונות שצילם חשפו את מה שנמצא מתחת לקירות. ככל שהתעמקתי בתמונות זיהיתי בהן את התהליך שאני עובר בין פירוק לבנייה, בין סדר לכאוס, בין הסתרה לחשיפה בין סוף להתחלה. התמונות ששמר הובילו אותי בעיצוב הדגמים. התהליך הזה אפשר לי לתת לתמונות האלו פרשנות בעולם שלי ולחבר אותם לדימויים רוחניים ועתידניים, מה שגרם לצמצום את המרחק בין שני העולמות שלנו". כך מספר.

סקיצות של עיצוב של עבד אלקדר עבד אלקדר
עבד אלקאדר עבד אלקאדר

במהלך חודש מרץ 2021, אופיר קרטס הייתה מעורבת בתאונת דרכים. האירוע הותיר אותה נכה ובמהלך ארבעה חודשים ארוכים היא הייתה מאושפזת בבית החולים. במהלך חודשי האשפוז הקשים העסיקו את מחשבותיה תמונות של פרפרים, ואיך יצור כל כך עדין צריך לפרוץ מתוך הגולם שלו לפני שהוא פורש את כנפיו ועף. לפרויקט שלה בחרה ללמוד את הסימבוליזם של חרקים ולהשתמש בהם על מנת לבטא את התקוות, החלומות והחוזקות שאופיר גילתה לאחר התאונה. החיפושית הפכה לחוזק שהיא מצאה בתוכה. הצרעה, לכוח הרצון שלה להשיב לה את השליטה לחייה. והפרפר, לחופש החדש שמצאה בסטטוס החדש לאור מוגבלותה הפיזית.  

סקיצה בהשראת פרפרים של אופיר קרטס
אופיר קרטס

נועה אזרזר מספרת כי מאז שהיא זוכרת את עצמה היא פחדה מהים, מכוחותיו האדירים, מגודלו הבלתי נתפס ומהיצורים שהוא מסתיר במרחביו. "המילה FANTASEA היא מילה שחלמתי עליה לילה אחד, מילה שמאגדת את שני הרגשות שאני מרגישה כלפי האוקיינוס - פחד עמוק וסקרנות גדולה. מילה שעכשיו יש לה משמעות אחרת לגמרי בעיני. הים מסתיר בתוכו יצורים רבים שאיננו יודעים את כוחם ותכליתם, מסתיר צבעים וצורות שאפילו לא ראינו ומסתיר עומקים בלתי נתפסים". כך מספרת נועה ומרחיבה: "הפרויקט שלי עוסק ברגשות ובתחושות שלי סביב הים, בין הפחד, לבין הסקרנות הבלתי פוסקת והיופי שלו שמושך אותי להמשיך ולהעמיק את הידע שלי על מה שמסתתר בו. העיצובים שיצרתי מתארים את ההימצאות שלי, בסביבה עוינת ולא מוכרת במעמקי הים. הדמיון והפנטזיה שלי מתארים מה אצטרך לעשות אם אגיע למקומות הנסתרים הללו. בין הפחד המשתק לדמיון הפרוע של מה שאני רואה ומרגישה בסביבה כל כך שונה וחדשה. בעבודה עם טכנולוגיות שונות בהדפסת תלת ממד, הצלחתי ליצור את הפנטזיות שלי בצורה מוחשית ופיזית. הצורות שאני מדמיינת, הצבעים שאני רואה כשאני עוצמת עיניים והשילוב בין הבד, הגוף והחומרים השונים".

הדמיה של העבודה של נועה אזרזר
נועה אזרזר