עתיד התעשייה – תערוכת בוגרי המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

עתיד התעשייה – תערוכת בוגרי המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל

פורסם ב
18.8.24

מגוון כתבות הסוקרות את תערוכת בוגרי/ות המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל לשנת 2024:


וואלה אופנה

הכתבה חושפת וסוקרת מגוון פרויקטי גמר - מ׳רדי-טו-וור׳ ועד פרויקטים קונספטואליים אקספרסיביים. על המחלקה וייחודה של התערוכה בשנה זו אמרה שלי סתת, ראש המחלקה "ייחודה של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, בזירה המקומית והבין-לאומית, באה לידי ביטוי במגוון הפרויקטים המבטאים רעיונות פורצי דרך, חדשנות טכנולוגית ומיומנויות מסורתיות. בכל שלבי היצירה, הסטודנטיות והסטודנטים שלנו מקבלים את המרחב והחירות ליצור. בשנה מורכבת זו, יתר על מידה, אנו מעודדות אותם לבשר, לנסח עמדה ולפתח שיח. בלב הקושי בחרו הבוגרים/ות בצד המואר"

לכתבה המלאה באתר וואלה אופנה

איתי
איתי שיפטן, ׳בגו׳, פרויקט גמר. צילום: יותם קיפר

Fashion Forward

בתערוכת בוגרי/ות המחלקה לצורפות ואופנה מהדהדים דיאלוגים בלתי פוסקים בין הממשי לאמנותי, כשהיצירות ממוקדות יותר ביחסי גוף-בגד, ובמלאכות המגוונות שמייצרות אותם - דגש חזק על אביזרים, עיצובי נעליים וטכניקות סריגה וטווייה. המעצבים והמעצבות הצעירים לא בדיוק מציעים אסקפיזם – אבל הם כן מציעים תקווה הנובעת מחדוות היצירה, מעוצמות הכישרון ומהתבונה שבהתבוננות כזאת על הזמן והמקום.

לכתבה המלאה באתר Fashion Forward

נעל
שקד גדליהו, ׳אנטומופוביה׳, פרויקט גמר. צילום: שלו אריאל

Are Magazine

המחלקה לצורפות ואופנה שמה לאורך השנים דגש רחב על קראפט ושימור מלאכות יד מסורתיות, תוך לימוד לבוש, צורפות, עיצוב אביזרים ואובייקטים. מחזור הבוגרים/ות הנוכחי, אשר החלו את לימודיהם בקורונה וסיימו את שנתם האחרונה במלחמה, יצרו מדם ליבם ולמדו להתגבר על קשיים רבים בדרך, אך בתוך כל זאת מצאו את דרכם אל עולם של יצירה אישית, חופשית ומיוחדת. את החופש ליצור היה ניתן לראות לאורך התערוכה בבצלאל כאשר בפרויקטים רבים ניתן היה לראות בבירור את אותו שיח בין היוצר לבגד, אך גם בין הבגד לצופה. 

לכתבה המלאה ב-Are Magazine

דוגמנית
אלינור עשור, ׳פרומים׳, פרויקט גמר. צילום: שלו אריאל

מעריב תרבות

״פרוייקטי הגמר המוצגים בתערוכה ברחבי הקמפוס המחודש ומהרשים, משלבים את התחומים הנלמדים במחלקה: לבוש, צורפות, אביזרים ואובייקטים ומבוססים על קראפט מוקפד ועל עושר חומרי וטכנולוגי: ממלאכות מתכת מסורתיות, דרך יצירה עם בדים וחומרים רכים, סנדלרות ועבודה עם עור ועד להדפסה תלת ממדית בטכניקות מתקדמות, אופנה דיגיטלית ו-AI.״

לכתבה המלאה באתר מעריב

דוגמן
תמיר ניייג׳ר, ׳זריחה בפינות כיכר העיר׳, פרויקט גמר. צילום: שלו אריאל

הידיעה הבאה