איך ל - הנגשת טכניקות וטכנולוגיות מסדנאות בצלאל | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

איך ל - הנגשת טכניקות וטכנולוגיות מסדנאות בצלאל

פורסם ב
25.4.24

תהליכי למידה (פורמליים ולא פורמליים) מרכזיים בבצלאל מתרחשים בתוך הסדנאות, אך עם זאת הידע הקיים בהן כיום נשאר ידע שבעל-פה ונצור אצל ממוני/ות הסדנאות. מצב זה יוצר צוואר בקבוק בלמידה, כמו גם עומס גדול ושחיקה של הממונות/ים אשר נדרשים לחזור שוב ושוב על אותן הנחיות בסיסיות לאורך השנים. בנוסף לכך, ידע חדש נוצר מתוך תהליכי העבודה השוטפים של הסטודנטים/ות בסדנאות, אך גם הוא אינו מומשג, נאצר ומופץ ובכך מוחמצות הזדמנויות למידה רבות.

כדי לתת מענה למצב, הפרויקט ״איך ל״ מדמיין חווית שימוש חדשה - בה לסדנאות הפיזיות נוסף רובד דיגיטלי בצורת פלטפורמה עם סרטוני ההדרכה (טוטוריאלס). באמצעות הטוטוריאלס, הסטודנטים/ות (כקהל יעד מרכזי) יוכלו ללמוד טכניקות עבודה שונות ולקבל השראה לשימוש בטכנולוגיות ובכלים הקיימים. הן/ם יוכלו לעשות זאת בצורה חופשית כדי לקבל השראה, או לחלופין בתוך הסדנה בזמן העבודה - תוך שמוש בברקודים המפנים לסרטונים אשר נמצאים לצד כל מכונה. הטוטוריאלס יוכלו להיות מופקים ע״י בעלי העניין השונים באקדמיה - ממוני/ות הסדנאות (המומחים), מרצים/ות, והסטודנטים/ות עצמם, ובכך ליצור גוף ידע רב ממדי ומתפתח. 

כדי לפתח את החזון הדיגיטלי של הסדנאות, נערכו במסגרת פעילות הקבוצה פעולות שונות, ביניהן מחקר ספרות ושטח, מיפוי הטכניקות והטכנולוגיות הנלמדות סדנאות, ושלושה פרוטוטייפים של הפקת טוטוריאלס לתהליכי יצירה שונים ברמות הפקה שונות. נוסף להוכחת ההתכנות והנחיצות של החזון החדש, פותח מדריך לתכנון והפקה של טוטוריאלס כדי לתמוך ביכולת של א/נשים לא בהכרח מיומנים בהפקה של סרטון איכותי, ונוסח אפיון ראשוני לתכולה ולאינטראקציה של התשתית הדיגיטלית.

בימים אלו (תשפ״ג) הפרויקט מוטמע בפעילות הסדנאות, עם הפקה של 10 טוטוריאלים ראשונים במימון האקדמיה.

חברי/ות הקבוצה:

נועה פיין - ממונת סדנה במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית. noa.fein@gmail.com
שלום שוורץ - מנהל סדנאות בבצלאל. shalom@bezalel.ac.il
הדס גולן - בוגרת המחלקה לאמנויות המסך
שמוליק טוויג - בוגר המחלקה לאמנויות המסך
דוד לוקרד - בוגר המחלקה לאמנויות המסך


מצגת מסכמת

 

שלום שוורץ, בהרצאה על יצירת מדריכי טוטוריאלים לסדנאות בבצלאל
שלום שוורץ, בהרצאה על יצירת סרטוני הדרכה (טוטוריאלס) לסדנאות בבצלאל