רון אסולין הוא הזוכה בפרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2024 | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

רון אסולין הוא הזוכה בפרס אילנה אלוביק - בצלאל למצוינות באמנות 2024

פורסם ב
30.9.24

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ביחד עם ד"ר יוג'ין אלוביק ומשפחתו מכריזים על הענקת הפרס בתחום האמנות על שם אילנה אלוביק לשנת 2024 לאמן רון אסולין, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל בהצטיינות (2018), ובוגר התואר השני מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (2024).

מנימוקי הוועדה: "רון הוא פסל אשר יוצר בעבודתו התערבויות שונות באלמנטים קיימים או בחפצים מצויים ויוצק לתוכם רעיונות או נרטיביים חדשים. יצירתו משלבת בין מתחים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים באמצעות שיבוש או חדירה לתוך מבנים קיימים שהוא מצליח לעורר בהם תחושת תלישות. חברי הוועדה התרשמו מקולו הייחודי ומחיפושו העקבי של אסולין אחר דפוסים רלוונטיים לשיח האמנותי העכשווי ולמתרחש בהיסטוריות ובאזורים שאינם נוחים לשיקוף או לייצוג. הוא עושה זאת באמצעים מובחנים ומוקפדים שתוצאתם יוצרת שפה פיסולית מקורית המבטאת ערעור כרוני כמצב יציב ומעלה שאלות של יחסי תלות אלימים שעברו ארגון יתר כמנגנון הסוואה, אלימות מאורגנת ומתח או שבר כסדרים חדשים."

יו"ר ועדת השיפוט: יוסף קריספל, ראש המחלקה לאמנות בבצלאל.
חברי הוועדה: פרופ' שרון יערי, מרצה במחלקה לצילום; פרופ' יהודית סספורטס, מרצה במחלקה לאמנות
נציגת הציבור: עדי דהן, אוצרת משנה במוזיאון תל אביב לאמנות.

נעליים על מרצפות
רון אסולין

טקס הענקת הפרס במעמד ד"ר יוג'ין אלוביק ומשפחתו יתקיים ב-4 בנובמבר, בגלריית אילנה אלוביק בקמפוס בצלאל ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל.

אילנה אלוביק נפטרה בשנת 2006 לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. היא הקדישה את חייה לאמנות, ויצרה במדיומים שונים, ביניהם ציור, קרמיקה, זכוכית וצורפות. עם היוודע לה דבר מחלתה החלה אילנה לעסוק באופן כמעט בלעדי ביצירתה.

הפרס לזכרה של אילנה שמטרתו לקדם ולעודד אמנים ואמניות בראשית דרכם לזכרה של אילנה אלוביק, מוענק לבוגרות ובוגרי בצלאל הפעילים בתחום היצירה והאמנות ובעלי תיק עבודות עשיר בתחום עד 7 שנים מסיום לימודיהם.

זוכים/ות קודמים/ות בפרס: עיסא גרייב (2023), דניאל קגנוב (2022), טל אנגלשטיין (2021), אסף אלקלעי (2018), אורי הולבן (2017), אסתר שניידר (2016), יצחק גולומבק (2014), אמנון בן עמי (2012).