היחידה ללימודי אנגלית
قسم اللغة الانجليزية كلغة أجنبية
Unit of English Studies
קורסי שפה
מטרת לימודי השפה האנגלית היא לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות לפתח את ארבע המיומנויות לרכישת השפה: קריאה, כתיבה, דיבור ושמיעה, כדי לפתח לומדים עצמאיים, הבטוחים ביכולתם לתקשר בשפה האנגלית בהצלחה. בנוסף, הסטודנטים/ות ירכשו מוכנות גבוהה לתפקד ולהשתלב בעולם המקצועי. הסטודנטים/ות יקבלו פטור מלימודי האנגלית לאחר שיעברו את הבחינה לרמת המתקדמים.
הסטודנטיות והסטודנטים נדרשים/ות לסיים את הקורס באנגלית בסוף הסמסטר השני של שנת הלימודים השנייה. כל השיעורים יתנהלו פרונטלית ויתקיימו בבצלאל. נושאי הקורסים יתייחסו לעולם האמנות, העיצוב, יצירתיות וקיימות.
במסגרת הלימודים נדרשים/ות הסטודנטים והסטודנטיות להגיע לרמת ״פטור״ באנגלית, וזאת כתנאי לזכאות לתואר ראשון.
על הסטודנטים/ות להציג רמת אנגלית "בסיסית" לפחות כתנאי להתחלת לימודיהם באקדמיה, ורמת "פטור" באנגלית מהווה תנאי מעבר לשנה ג'. בנוסף, תנאי להגשת מועמדות ליציאה לחילופי סטודנטים הנו רמת "פטור" באנגלית כבר בסוף שנה א' ללימודים.
את רמת ה"פטור" באנגלית ניתן להשיג באחת מן הדרכים הבאות:
א. עמידה במבחן האנגלית הכלול בבחינה הפסיכומטרית הכלל־ארצית.
ב. עמידה במבחן הפטור של המרכז הארצי לבחינות והערכה (מבחן אמי"ר או אמיר"ם).
ג. לימודים במסגרת קורסי האנגלית בבצלאל, עמידה בדרישותיהם השוטפות, ובמבחן פטור פנימי בסוף הקורס בציון 65 לפחות.
ד. בעלי/ות תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל, שלמדו אנגלית כשפה זרה.
סטודנטים/ות שנגשו לבחינת אמי"ר/פסיכומטרי באנגלית מתבקשים להגיש עותק מקורי של תוצאת המבחן לרכזת המחלקה לתרבות חזותית על מנת לקבוע את רמת האנגלית בהתאם.
סטודנטים/ות שנגשו למבחן אמי"רם בבצלאל אינם נדרשים להציג אישור ורמתם תקבע בהתאם לדיווח שיתקבל בבצלאל ישירות מהמרכז הארצי לבחינות והערכה.
סטודנטים/ות שלא יציגו רמת "פטור" באנגלית עם התחלת לימודיהם באקדמיה, יידרשו להירשם לקורסי הכשרה באנגלית בהתאם לרמת האנגלית שיציגו עם כניסתם ללימודים (מספר הקורסים הנדרשים כמספר הרמות הנדרשות עד להגעה לרמת "פטור").
קורסי ההכשרה באנגלית אינם נכללים בתוכנית הלימודים, אינם מזכים בנקודות זכות וכרוכים בתשלום נוסף לשכר הלימוד כמפורט בפרק שכר הלימוד בשנתון ובאתר בצלאל. הנוכחות בקורסים חובה. כל קורסי ההכשרה באנגלית הם סמסטריאליים.
להלן תכנית לימודים עבור הקורסי אנגלית הנלמדים בבצלאל:
לוח הזמנים של הקורסים:
רמה בסיסית: 60 שעות
יום ראשון 8:00-9:30 (פרונטלי בבצלאל), יום רביעי 8:00-9:30 (בזום) ובימי חמישי 8:00-9:30 (בזום)
מתקדמים א': 45 שעות
יום ראשון 8:00-9:30 (פרונטלי בבצלאל), יום רביעי 8:00-9:30 (בזום) או
יום ראשון 16:30-18:00 (פרונטלי בבצלאל), יום חמישי 8:00-9:30 (בזום)
מתקדמים ב': 45 שעות
יום ראשון 8:00-9:30 (פרונטלי בבצלאל), יום רביעי 8:00-9:30 (בזום) או
יום ראשון 16:30-18:00 (פרונטלי בבצלאל), יום חמישי 8:00-9:30 (בזום)
קורסים לרמה טרום בסיסי יילמדו במהלך הקיץ בלבד.
קריאה
תלמידים ברמה זו נדרשים לפתח אסטרטגיות קריאה במטרה להבין טקסטים פשוטים וקצרים בנושאים מגוונים.
שמיעה
התלמידים נדרשים להקשיב לשירים באנגלית. מצופה מהם להבין שירים פשוטים בעזרת המוזיקה ולהשלים מילים חסרות. כמו כן, נדרשת היכולת לעקוב אחרי שיחה בין שני אנשים או יותר.
כתיבה
בתחילת הקורס תידרשו למלא שאלון ובו לכתוב על עצמכם במשפטים קצרים, תגובות כתובות לתצלומים, ציורים וכו'.
דיבור
לספר על עצמך, לשאול שאלות ולענות על תשובות באנגלית.
תוצאות מצופות מן הלמידה בקורס טרום בסיס
התלמידים יוכלו
- להרגיש בטוחים יותר לגשת לטקסט באנגלית
- לפתח אסטרטגיות קריאה על מנת להבין טקסטים קצרים ופשוטים בנושאים מגוונים
- להרחיב את אוצר המילים כדי להבין טקסטים בסיסיים ולענות על שאלות מדרגת חשיבה נמוכה.
- להבין את תבנית המשפט ומבנים בסיסיים בשפה
- להבין מטלות הקשבה בסיסיות
- ללמוד מיומנויות כתיבה ראשוניות
- להתחיל להרגיש בטחון לדבר באנגלית בכיתה
שקלול הציון:
עבודה בכיתה (70% ): טקסט לא מוכר (אנסין), טקסט מוכר, בחנים, עבודת כיתה, שיעורי בית, מטלות שמיעה, משימות כתיבה, השקעה והשתדלות.
עבודת גמר: (30%) הבנת הנקרא ומטלת כתיבה.
ציון סופי בקורס ישוקלל מעבודות כיתה וממטלת הסיום.
ציון מעבר לקורס הוא לפחות 65
הקורס מבוסס על ארבע מיומנויות של השפה: שמיעה, דיבור, קריאה וכתיבה שהן הכרחיות לפיתוח תקשורת באנגלית.
קריאה
תרגול ופיתוח אסטרטגיות יעילות של מיומנויות קריאה על מנת לשפר את ההבנה של טקסטים מעיתונות ומכתבי עת.
כתיבה
היכולת לתאר יצירת אמנות, אמירה אישית, תקשורת עם המורה בדואר אלקטרוני בשפה האנגלית.
שמיעה
שיחות "טד" , קליפים מ"יוטיוב", הקשבה לפרזנטציות של הסטודנטים.
דיבור
פרזנטציות קצרות בעל פה, תרומה לדיונים כיתתיים ושאילת שאלות בשפה האנגלית.
תוצאות מצופות מן הלמידה ברמת הבסיסי
התלמידים יוכלו
- לקרוא באריכות, בפשטות, טקסטים עובדתיים בנושאים כלליים ברמת הבנה מספקת.
- להבין רעיונות מרכזיים ולבססם על פרטים תומכים.
- לסרוק או לקרוא קריאה בררנית למציאת מידע מבוקש במאמרים פשוטים
- לזהות את הנושא בטקסט השלם ובכל פסקה
- לענות על שאלות פשוטות במילים שלהם
- להבין שיחות "טד" פשוטות
- לכתוב שתי פסקאות באנגלית
- להרגיש ביטחון לדבר באנגלית בכיתה.
שקלול הציון:
עבודה בקורס (70%) טקסט לא מוכר (אנסין), טקסט מוכר, בחנים, עבודת כיתה, שיעורי בית, פרזנטציה בעל פה, פעילויות על בסיס הקשבה, משימות בכתב, השקעה והשתדלות.
עבודת גמר (30% ) הבנת הנקרא ומטלות כתיבה.
ציון סופי בקורס ישוקלל מעבודות כיתה וממטלת הסיום.
הקורס מבוסס על ארבע מיומנויות של השפה: שמיעה, דיבור, קריאה וכתיבה שהן הכרחיות לפיתוח תקשורת באנגלית.
קריאה
תרגול ופיתוח אסטרטגיות קריאה יעילות על מנת לשפר את ההבנה בטקסטים מקצועיים ואקדמיים.
שמיעה
הרצאות "טד", קליפים מ"יוטיוב", הקשבה לפרזנטציות של תלמידים אחרים, צפייה בסרט דוקומנטרי באנגלית עם כתוביות באנגלית.
דיבור
פרזנטציות בעל פה באנגלית ותרומה לדיונים הכיתתיים באנגלית.
כתיבה
שלוש מטלות כתיבה עיקריות: להסביר פרזנטציה, לכתוב מאמר דעה ומטלת גמר בכתיבה
תוצאות מצופות מן הלמידה במתקדמים א'
התלמידים יוכלו
- לקרוא טקסטים אקדמיים קצרים בנושאים כלליים ובמיוחד בנושאים הקשורים באמנות במידה נרחבת של עצמאות.
- לתמצת את הטקסט כדי לארגן את הרעיונות והנושאים שיידונו
- לסרוק טקסטים ארוכים יותר, לאתר מידע נדרש תוך ליקוט הפרטים מחלקי הטקסט השונים כדי להשלים מטלה מסוימת.
- לזהות מסקנה עיקרית על פי טקסט מסומן
- להבין סוגים שונים של מטלות הקשבה
- לתת פרזנטציה קצרה בעל פה
- לכתוב קטע בן 200-250 מילים
- לתקשר בכיתה באופן בלעדי באנגלית
שקלול הציון:
עבודת גמר (30%) הבנת הנקרא ומטלות כתיבה.
ציון סופי בקורס ישוקלל מעבודות כיתה וממטלת הסיום.
ציון מעבר לקורס הוא לפחות 65
הקורס מבוסס על ארבע מיומנויות של השפה: שמיעה, דיבור, קריאה וכתיבה שהן הכרחיות לפיתוח תקשורת באנגלית.
קריאה
תרגול ופיתוח אסטרטגיות קריאה יעילות על מנת לשפר את ההבנה בטקסטים מקצועיים ואקדמיים.
שמיעה
הרצאות "טד", קליפים מ"יוטיוב", הקשבה לפרזנטציות של תלמידים אחרים, צפייה בסרט דוקומנטרי באנגלית ללא כתוביות.
דיבור
כל התלמידים נדרשים לתת פרזנטציה באנגלית המתייחסת לתחום האמנות והעיצוב ולתרום בהשתתפות פעילה באנגלית בדיוני הכיתה.
כתיבה
התלמידים יידרשו להגיש שלוש מטלות כתיבה ארוכות: הסבר כתוב על הפרזנטציה, חיבור השוואתי ועבודת גמר בכתיבה. בנוסף, תידרשו לכתוב תגובות קצרות על חומרי הלמידה בקורס.
תוצאות מצופות מן הלמידה במתקדמים ב'
התלמידים יוכלו
- לזהות את נקודת המבט של הכותב ונקודות מבט אחרות המוזכרות בטקסט.
- להסיק מסקנות מהתנהגות, הלך רוח וכוונה, ולצפות מה יקרה בהמשך
- להבין טקסטים ארוכים ומורכבים ברמה הכללית וגם ברמת הפרטים באמצעות אסטרטגיות קריאה שונות, הקשר, רמזים מילוליים ולשוניים.
- להשוות ולהנגיד רעיונות מרכזיים בשני מאמרים המתייחסים לאותם נושאים
- לענות על שאלות פתוחות קשות יותר במילים שלהם
- לתת פרזנטציה בעל פה בנושא המתייחס לפרויקט המעשי שלהם באמנות.
- להבין מטלות הקשבה מגוונות
- לכתוב טקסט בן 250-300 מילים תוך שימוש באוצר מילים ברמה גבוהה.
- לתקשר בכיתה באופן בלעדי באנגלית.
שקלול הציון:
עבודה בקורס (70%) טקסט לא מוכר (אנסין), טקסט מוכר, בחנים, עבודת כיתה, שיעורי בית, פרזנטציה בעל פה, פעילויות על בסיס הקשבה, משימות בכתב, השקעה והשתדלות.
עבודת גמר (30% ) הבנת הנקרא ומטלות כתיבה.
ציון סופי בקורס ישוקלל מעבודות כיתה וממטלת הסיום.
ציון מעבר לקורס הוא לפחות 65%
בחודשי הקיץ מוצעים קורסים אינטנסיביים.
מוצעות 5 רמות:
- רמה טרום בסיסית א': 30 שעות
- רמה טרום בסיסית ב': 60 שעות
- רמה בסיסית: 60 שעות
- מתקדמים א': 45 שעות
- מתקדמים ב': 45 שעות
הדרישות בקורסים אלו זהות לדרישות הקורסים במהלך השנה.
התלמידים ישובצו ברמות על פי הציון בחלק האנגלית בפסיכומטרי או במבחן עמיר׳׳ם.