המחלקה לעיצוב תעשייתי
قسم التصميم الصناعي
Department of Industrial Design
מעצבת, בוגרת בצלאל וה-Royal college of art
שנית אדם היא ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל.
יוצרת תחת מותג עצמאי Designer-Maker, שבבסיסו עקרונות עיצוב וייצור לוקלים של מוצרים ארוכי חיים. מנהלת את קואופרטיב העיצוב הירושלמי ,סטודיו ובית לתריסר יוצרים מתחומים שונים, הפועל לקידום יוזמות ופרויקטים בתחום העיצוב בעיר. מלמדת במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מתגוררת בירושלים עם בן זוגה ושתי בנותיה.
עמוס בועז הוא מומחה בעיצוב תעשייתי ועיצוב רכב
עם 20 שנות ניסיון של עיצוב רכבים ומוצרים בכל העולם
בימים אלו עסוק עמוס בעיצוב רכבי המחר, רכבים חשמליים, רכבים אוטונומיים ופלטפורמות חדשות לרכבים .
עמוס בועז הוא ראש העיצוב בחברת ריי אוטומוטיב, ובתערוכת פרנקפורט 2019 הציגו את הפלטפרומה הייחודית העתידית לרכב המחר.
עמוס גם עיצב מערכת מתלים מהפכנית עבור משאית קונספט עבור הינו מוטורס שהוצגה בתערוכת טוקיו 2019.
עמוס הוא הבעלים של סטודיו עמוס בועז לעיצוב תעשייתי הממוקם בטורינו ובשורש.
בשנת 2018 עיצב עמוס רכב קרבי מהפכני עבור חברת כארמור,הרכב הוצג בתערוכת יורוסאטורי 2018, ברכב עמדת נהג שיושב במרכ ומנוע אחורי,הרכב בנוי בצורה מודולארית ללא שלדה ולו מראה עתידני ייחודי.
עמוס גם מעצב עבור חברת מוסאשי אי אי מלגזה אוטונומית ורובוט שמחליף אנשים בקו הייצור של המפעל העתידי.
רכב הקרבי שעיצב עמוס בועז- טקסטרון טייגר נבחר והופיע בסרט עולם היורה וגי איי גו רטליאישן.
בר-שי היא אמנית רב תחומית הפועלת בקו התפר בין אמנות, מדע וטכנולוגיה. כאמנית חוקרת ומחנכת היוצרת עם מערכות ביולוגיות, היא משלבת בין פרקטיקות במעבדות ביולוגיה לטכניקות ושיטות יצירתיות ושיתופיות העוסקת בהיבטים האתיים, התרבותיים והחברתיים שביוטכנולוגיה מעלה כחלק מתנועת ה Do It Yourself Biology ומדע אזרחי. המחקר והיצירה שלה בוחנים מערכות תקשורת ורשתות חברתיות מיקרוביאליות, שיתופי פעולה וקבלת החלטות קולקטיביים, מבנה והתנהגות, ו״גידול״ חומרים חדשים מבוססי ביולוגיה (BioMaterial) במעבדה. בר-שי היא מייסדת שותפה של Genspace, מעבדת ביוטכנולוגית קהילתית בברוקלין, ניו יורק, בה היא פיתחה וניהלה את תוכניות התרבות והאומנות. בר-שי פיתחה מיזמי STEAM, כולל פרויקט ה NYC Biome Map. כמו כן, כתבה לספר אלקטרוני בהוצאה לאונרדו: Meta-Life: ביוטכנולוגיות, ביולוגיה סינתטית, חיים מלאכותיים והאמנויות. היא אוצרת שותפה של תערוכת Cut / Paste / Grow, ובפרויקט Nodes & Networks בניו יורק. עבודותיה כלולות ומוצגות על כריכת הספר BioDesign: טבע, מדע, יצירתיות, בהוצאת MoMA והספרExploring the Invisible: Art, Science, and the Spiritual בהוצאת Princeton. עבודותיה הוזמנו על ידי Turbulence.org, זכו בפרס ארס אלקטרוניקה ונכללו באוסף Rose Goldsen בארכיון של אמנות מדיה חדשה באוניברסיטת קורנל.
טל גור, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1996) והחל משנת 2008 משמש כמרצה בכיר במחלקה.
בשנת 1997 הקים את הסטודיו Tal GuR design . אופן עיסוקו הייחודי בתהליכי ייצור בטכנולוגיית הדפוס הסיבובי (רוטציה), פיתוח טכניקות ייצור מקוריות ושפה אישית, הקנו לו הערכה רבה בארץ ובעולם. אופי מוצריו נע בין מוצרים יחידניים בסדרות קטנות לבין מוצרים המיוצרים בסדרות ייצור המוני כאשר שמירת הייחודי ממוצר למוצר משמשת בהם כרעיון מרכזי. גור הציג תערוכות יחיד בארץ ובעולם כדוגמאת 'הצב צוחק עליי' בשנת 2007 במוזיאון ת"א, עבודותיו הוצגו בתערוכות קבוצתיות רבות במוזיאונים, גלריות ובתצוגות עיצוב אלטרנטיביות ורבות מעבודותיו נמצאות באוספים פרטיים ומוזיאלים. כיום עוסק גור בעיקר בעיצוב סביבות לתערוכות בחללים אלטרנטיבים ומוזיאליים, מנכיח את תפיסת העולם שלו ביצירת חוויה באמצעות שימוש במדיומים שונים ומחבר בין אובייקט.ים, חלל, תוכן ותנועה במרחב, כחלק ממהות עבודתו של מעצב.
דב גנשרוא (יליד 1970, ארה"ב) הינו מעצב מוצר עצמאי, בוגר בהצטיינות של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1993) ופרופסור במחלקה כיום בתואר הראשון ובתואר השני.
דב מתעניין בתופעות שוליים בעשייה האנושית ובקיים בטבע, בתת-תרבויות, במוזיקה אלטרנטיבית, באומנויות לחימה, בכלים חדים ובהליכה בהרים. אלו מהווים בסיס לרפלקציה על האנתרופוקן ועל זהותנו כיוצרים השוכנת בין התרבותי לטבעי.
במשך שנים רבות היה שותף עם פרופ' עמי דרך (1963-2012) בסטודיו עמידב. הסטודיו השאיר חותם על שדה העיצוב המקומי. דב ממשיך לפעול במספר תחומים במקביל: עבודה עם התעשייה בעיצוב ופיתוח מכשירים רפואיים, עיצוב תערוכות מוזיאליות, עיצוב גופי תאורה וריהוט לצד יצירת עבודות עיצוב ספקולטיבי וניסיוני.
עבודותיו ויצירות הסטודיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים רבים בארץ ובעולם (כדוגמת ה-MOMA המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, ה- Cooper Hewitt מוזיאון העיצוב הלאומי של ה-Smithsonian בניו-יורק, מרכז Pompidou בפריז, MAD מוזיאון לאמנות ועיצוב בניו-יורק, מוזיאון Red Dot בגרמניה, Bozar מרכז לאמנות בבלגיה, המוזיאון לאמנות מודרנית של טאיפיי בטייוואן) וכמו כן נמצאות באוספים פרטיים ומוזיאלים (כדוגמת מרכז Pompidou בפריז, MAD מוזיאון לאמנות ועיצוב בניו-יורק, המוזיאון היהודי בניו-יורק, MUDAC מוזיאון העיצוב בשוויצריה, מוזיאון ישראל ומוזיאון תל-אביב לאמנות). עבודות אלו מאופיינות בשימוש מושכל ומותח גבולות בחומרים ובטכנולוגיות ייצור וכן בשימוש ברדי-מייד ובהומור.
עבודתו של נועם דובר עוסקת בהגדרות ובמרווחים שבין עיצוב, קראפט וייצור; במטען התרבותי של חומרים וטכניקות; ובהנכחת תהליכי העבודה באובייקטים המוגמרים.
נועם החל את דרכו המקצועית בתחום העיצוב התעשייתי ועם השנים עבודתו נוטה אל עבודה בחומר וביתר התמקדות בזכוכית וקרמיקה. כמייקר ומפתח נלהב של טכנולוגיות קוד-פתוח, תוך עניין מעמיק בהיסטוריה של הקראפט, נועם עוסק בחיפוש אחד דרכים לייצר נקודות מפגש בין מסורות של עבודה בחומר לבין ייצור דיגיטלי. הוא רואה את עבודתו כחלק מפיתוח מתמשך של ידע חומרי ומשוכנע שההתפתחויות הטכנולוגיות העכשווית מציעות הזדמנויות חדשות עבור קהילת הקראפט, באמצעות אימוץ של גישה חדשנית והלך הרוח של הקוד הפתוח.
נועם מפתח מדפסות תלת מימד לקרמיקה וזכוכית המותאמות לסביבת סטודיו.
מרצה במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית ובמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ובמחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון.
MA קראפט! התמחות בקרמיקה וזכוכית, קונסטפאק, שטוקהולם, שוודיה. ובוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
פרופ׳ ספי חפץ (יליד 1962) מעצב תעשייתי ומרצה בכיר לעיצוב, בוגר בהצטיינות מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1990) בעל ניסיון מקצועי והוראתי של למעלה משני עשורים.
מייסד שותף של חברת I2D לפיתוח מוצרים וחדשנות היושבת בתל אביב www.i2d.co.il.
חוקר מורכבות מערכת היחסים בין האדם, הסביבה והעולם התעשייתי על נגזרותיה השונות, מהוות בסיס חשיבתי יצירתי לתחומי העיסוק המקצועי, רעיוני, והניסיוני של חפץ. העולם התת מימי Scuba\free Diving מהווים תחומי עניין משלימים לפעילויות האקדמיות המקצועיות.
חפץ מוביל רבים מפרויקטים אסטרטגיים של I2D עבור חברות ישראליות ובין לאומיות בתחומי הרפואה , הטכנולוגיה- והצריכהSanDisk , Medtronic, Lumus, Stratasys,Thales ,Rosseto ,Coloright, Sapling Il Makiage ועוד.
לפני ייסוד חברתI2d שימש ספי כמעצב מוביל וגם ניהל את מחלקת העיצוב של חברתScitex ,אחת מחברות הטכנולוגיה הראשונות בישראל שהפכה לחברה בין לאומית . ספי עיצב עשרות מוצרים טכנולוגים מורכבים ממצלמות דיגיטליות סורקים ומדפסות ענק שנמכרו בכל העולם בהצלחה רבה.
לאורך השנים זכה בפרסים וציונים לשבח לאומיים ובינלאומיים רבים על עבודתו: Crate and Barrel award, Good Design, IF ,Red Dot, IDSA, ופרס שר התרבות והספורט לשנת 2016 .
עבודותיו הוצגו במוזיאונים ובתערוכות ברחבי העולם: Cooper Hewitt -New York, Gardiner Museum- Toronto, Israel Museum ,Tel Aviv museum of art Trianale Milan Italy, Red dot Museum, Design Museum Holon ועוד.
רכז הוראה ולימידה דיגיטלית, חשיבה אסטרטגית וליווי מרצים
ערן לדרמן הוא מעצב, חוקר ומרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי ע׳׳ש פולונסקי בבצלאל. הוא מייסד ומוביל את קבוצת המחקר RDFD - Relevant Design for Disaster, המתמקדת במחקר, עיצוב ופיתוח פתרונות חדשניים להתמודדות עם תרחישי קיצון, בחיזוק חוסן קהילתי וביצירת ממשקים בין עיצוב, טכנולוגיה ומדיניות.
מחקריו עוסקים בפיתוח מערכות התרעה מוקדמת לרעידות אדמה, שיטפונות וצונאמי, בפתרונות מגורים זמניים לקהילות עקורות, בהטמעת טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת ובפיתוח פתרונות מיגון מתקדמים מפני תרחשי מלחמה. עבודתו נתמכת במענקי מחקר מגופים ישראליים ובהם משרד המדע, DDR&D ונציבות החירום הלאומית (NEMA), וכן משותפויות בינלאומיות של האיחוד האירופי, ביניהן DESURBS ו E2i.
לצד פעילותו המחקרית, לדרמן מלמד בבצלאל מאז 1999 קורסי סטודיו וטכנולוגיה, וביניהם הקורס "רעידת אדמה - עיצוב למצבי קיצון", המתקיים בשיתוף פעולה עם חברות וארגונים בינלאומיים ומטפח דור חדש של מעצבים המודעים לאתגרים חברתיים וטכנולוגיים. מאז 2001 הוא מנהל סטודיו עצמאי לעיצוב ופיתוח מוצרים, הפועל עם חברות ותיקות וסטארט־אפים פורצי דרך מתוך מחויבות לעיצוב איכותי, אתי ואחראי.
עבודותיו הוצגו במוזיאון ישראל ובגלריות נוספות בארץ ובעולם, ביניהן תערוכת "כיסאות מתבודדים", שצילומיה נמכרים במהדורות אספנות. לדרמן הוא זוכה פרס מייזלר למצטיין בבצלאל, פרס Atir מטעם משרד הכלכלה, ו־iF Design Award הבינלאומי, ומשמש כיועץ למשרד החינוך ולמשרד ראש הממשלה בנושאי עיצוב, טכנולוגיה וחוסן קהילתי.
מעצב תעשייתי, מפתח וחוקר
מרצה בתואר השני לעיצוב תעשייתי בבצלאל. פועל עם זוגתו המעצבת שירה קרת. עוסק במחקר ופיתוח של חפצים, תהליכים ותערוכות, ובנקודות המפגש בין תרבות, עיצוב וטכנולוגיה. עבודותיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם. בוגר התואר הראשון BDes והשני MDes לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
מנשרי הוא בוגר מצטיין של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
בועז מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית, וממייסדי תכנית חממת הבוגרים של בצלאל.
על עבודתו זכה פרס "דברת" לחדשנות בעיצוב, ופרס איגוד התעשיינים.
מתמחה בהוראת טכנולוגיית העץ ובפיתוח מכשירים מכאניים - אנלוגיים.
מעצב תעשייתי, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי ע׳׳ש פולונסקי בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, בוגר תואר ראשון ותואר שני בהצטיינות במסלול "אודות עיצוב". בשנת 1994 לאחר סיום לימודי העיצוב ייסד את "מונקי ביזנס" - מותג עיצוב עצמאי המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרי מתנה מקוריים, היה לחלוץ וסולל דרך בקטגוריה זו בארץ ובעולם ומומחה בעיצוב חפצים ייחודיים.
אוצר שותף בתערוכת "ככל הנראה" במוזיאון ישראל ירושלים אשר בוחנת שילוב מעצבים וחשיבה עיצובית במחקר של חפצים ארכאולוגים, מתודה שפיתח במסגרת לימודי התואר השני.
זוכה בפרס מצוינות בהוראה בבצלאל ומרצה באקדמיות ובאירועי עיצוב ברחבי העולם.
מעצבת מוצר, מרצה, אוצרת עצמאית. עוסקת במחקר צורני וחומרי כנגזרת של תרבות ומסורת אנושית.
קרת היא בוגרת (2010) התואר הראשון במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, זוכת פרס אות העיצוב של משרד התרבות והספורט 2017.
מייסדת פרויקט היודאיקה Ceremonials ושותפה בסטודיו עצמאי העוסק בעיצוב ובייצור חפצים בסדרות קטנות, אוצרות ומחקר עיצוב. עבודותיה זכו בפרסים שונים והוצגו במגוון תערוכות ברחבי העולם, בהן: שבועות העיצוב בטוקיו, לונדון ודובאי, יריד האמנות Collect, מוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון אשדוד לאמנות ועוד.
מעצבת וחוקרת עיצוב המתמחה בתחום פיתוח המוצר וחדשנות אסטרטגית עבור תעשיית המזון.
מרצה בתואר הראשון בעיצוב תעשייתי ובתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל ובעלת סטודיו עצמאי.
ליאורה בוגרת של התואר הראשון באקדמיה לעיצוב איינדהובן שבהולנד ותכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, שניהם בהצטיינות.
במסגרת הסטודיו יזמה פרויקטים עצמאיים ואצרה תערוכות עבור מוסדות ואירועים שונים בארץ ובעולם בינהם עבור שבוע העיצוב בייג׳ין, שבוע העיצוב טוקיו, בית האמנים תל־אביב, גלריה פריסקופ, מוזאון העיצוב חולון ומוזאון ארץ ישראל.
לב עיסוקה של ליאורה מתרכז בחקר מערכת היחסים שבין דיסציפלינת העיצוב, אוכל ותרבות במדיומים שונים.
מעצב חווית משתמש בסביבה של מוצרים דיגיטליים, אפליקציות, אתרי אינטרנט, Mobile, Desktop, מסכי מגע ו- IOT.