התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי
برنامج اللقب الثاني في التصميم الصناعي
Master's Program in Industrial Design (M.Des.)
איתי אהלי הוא מעצב מוצר בעל תואר ראשון מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בHIT, ותואר שני ב-Contextual Design באקדמיה לעיצוב באיינדהובן, הולנד.
אהלי, עוסק במגוון רחב של פרויקטים: מסחריים, ניסיוניים וקונספטואלים, בעיצוב מוצר, תערוכות וחלל.
בעבודותו הוא בוחן אפשרויות שונות ליצירת שפה עיצובית חדשה ומתמקד ביצירת תהליכים ומתודות בעיצוב.
אהלי זכה במספר פרסים, בינהם פרס העיצוב של משרד התרבות 2015, והפרס היוקרתי של Frame&Moooi לשנת 2013.
הוא מלמד במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, ובתוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, מרצה, מעביר סדנאות ומציג את עבודותיו בתערוכות שונות בארץ וברחבי העולם.
מומחית עיצוב בתכנית "הזירה" - תכנית ארצית המקימה ומלווה צוותי חדשנות ברשויות המקומיות ובאשכולות האזוריים . בעבר מומחית עיצוב בצוות החדשנות בעיריית תל אביב-יפו. מרצה בכירה בתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, במסלול ניהול עיצוב. בעלת תואר ראשון בעצוב תעשייתי מ-Rhode Island School of Design ובוגרת המסלול לניהול עיצוב בתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.
מעצב צעצועים וחוקר תרבות ילדים, בעל תואר ראשון מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ובעל תואר שני במחקר תרבות הילד והנוער מאוניברסיטת תל אביב. בעל נסיון של למעלה מעשור בעיצוב ופיתוח צעצועים ובייעוץ בתעשיית הצעצועים המקומית והבינלאומית. מחקריו על התרבות החומרית של ילדים מתמקדים בדרכים בהן צעצועים משקפים תרבות וחברה וכן באופן בו צעצועים משפיעים על ילדים.ות ועל העולם. בשנים האחרונות החל לשלב מתודולוגיות של מחקר תרבות עם היכרותו את תעשיית הצעצועים לכדי פעילות מחקרית ומעשית סביב סוגיית הקיימות בתעשיית הצעצועים.
מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בניהול עיצוב וחדשנות בבצלאל המלמדת יזמות ואסטרטגיה עסקית וראש התוכנית לשעבר (2012-2017). מתמחה בניהול תהליכי שינוי וחדשנות במערכת הבריאות.
מיכל היא מנהיגה מנוסה, יזמית ומחנכת בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, היזמות, ניהול השינויים ותהליכי חשיבה שיטתיים פורצי דרך. יש לה ניסיון מוכח ומגוון בתכנון והקמה של עסקים חדשים ועצמאיים ובביצוע שינויים בתוך ארגונים קיימים. למיכל הבנה רחבה של תהליכים סביבתיים וחברתיים ברחבי העולם וההזדמנויות והצרכים החדשים של המציאות העסקית המודרנית.
לפני שהצטרפה לעולם האקדמי, שימשה מיכל כסמנכ"ל תפעול, והייתה חברה בצוות המייסד, בצ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ. בהמשך ניהלה את פרויקט "ישראל 2028: חזון ואסטרטגיה לכלכלה וחברה בעולם גלובלי" ושימשה כסמנכ"ל בחממה טכנולוגית- JVP Studio. בנוסף, מיכל היא מנטורית עבור חברות סטארט-אפ רבות, ומשמשת כיועצת לחממות ואקסלרטורים.
מיכל היא בוגרת סוציולוגיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת תואר שני בתכנון עירוני ואזורי מהטכניון בחיפה. בוגרת תוכנית המנהלים של הטכניון ותוכנית העמיתים של השל.
מעצבת רב תחומית, חוקרת ומרצה בעלת סטודיו עצמאי המתמחה בעיצוב מוצר.
מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בתואר הראשון בעיצוב תעשייתי ובתואר הראשון בתרבות חומרית.
מאיה היא בוגרת בהצטיינות יתרה של התואר השני בעיצוב חברתי מהאקדמיה לעיצוב אינדהובן שבהולנד ובוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי, שנקר.
במסגרת הסטודיו היא פועלת בהקשרים רחבים של עיצוב מוצר עבור חברות, תעשייה, קרנות, מוסדות תרבות, גופים ציבוריים ומיזמים ביניהם האוניברסיטה העברית, קרן וולף, וכתר פלסטיק. במקביל היא פועלת לקידום מחקר אישי ועשייה ניסיונית הבוחנת כיצד מנגנונים של טכנולוגיה כמו הדפסה וסריקה תלת ממדית משנים נרטיבים תרבותיים וחברתיים עכשוויים ומגדירים מחדש את יחסינו עם הטבע. במסגרת זו עבודותיה הוצגו במגוון תערוכות בינהן "גוף ראשון. טבע שני" בביאנלה לאומנות ועיצוב במוזאון א"י 2020, "אקסטרים" במוזאון חולון 2020, "השמורה" בשבוע העיצוב בירושלים 2019, "ענן נקודות" בפסטיבל מנופים 2019 ו"טבעי-טכנולוגי" בבית בנימיני 2018.
איה בנטור חוקרת ומובילה תהליכי עיצוב, עוסקת בחקר מחוות גוף כחלק בלתי נפרד מהחוויה הפיזית והדיגיטלית. איה מרצה בתואר השני לעיצוב בבצלאל וממקימי Fictional Collective. היא בוגרת התואר הראשון במחלקה לצורפות בבצלאל ובוגרת התואר השני ב-Social Design מהאקדמיה לעיצוב באיינדהובן. מעצבת נעליים ומשקפיים בעברה, כיום עוסקת בנקודת המפגש בין משחקיות ללמידה, במשחקים פיזיים ודיגיטליים.
בר-שי היא אמנית רב תחומית הפועלת בקו התפר בין אמנות, מדע וטכנולוגיה. כאמנית חוקרת ומחנכת היוצרת עם מערכות ביולוגיות, היא משלבת בין פרקטיקות במעבדות ביולוגיה לטכניקות ושיטות יצירתיות ושיתופיות העוסקת בהיבטים האתיים, התרבותיים והחברתיים שביוטכנולוגיה מעלה כחלק מתנועת ה Do It Yourself Biology ומדע אזרחי. המחקר והיצירה שלה בוחנים מערכות תקשורת ורשתות חברתיות מיקרוביאליות, שיתופי פעולה וקבלת החלטות קולקטיביים, מבנה והתנהגות, ו״גידול״ חומרים חדשים מבוססי ביולוגיה (BioMaterial) במעבדה. בר-שי היא מייסדת שותפה של Genspace, מעבדת ביוטכנולוגית קהילתית בברוקלין, ניו יורק, בה היא פיתחה וניהלה את תוכניות התרבות והאומנות. בר-שי פיתחה מיזמי STEAM, כולל פרויקט ה NYC Biome Map. כמו כן, כתבה לספר אלקטרוני בהוצאה לאונרדו: Meta-Life: ביוטכנולוגיות, ביולוגיה סינתטית, חיים מלאכותיים והאמנויות. היא אוצרת שותפה של תערוכת Cut / Paste / Grow, ובפרויקט Nodes & Networks בניו יורק. עבודותיה כלולות ומוצגות על כריכת הספר BioDesign: טבע, מדע, יצירתיות, בהוצאת MoMA והספרExploring the Invisible: Art, Science, and the Spiritual בהוצאת Princeton. עבודותיה הוזמנו על ידי Turbulence.org, זכו בפרס ארס אלקטרוניקה ונכללו באוסף Rose Goldsen בארכיון של אמנות מדיה חדשה באוניברסיטת קורנל.
דב גנשרוא (יליד 1970, ארה"ב) הינו מעצב מוצר עצמאי, בוגר בהצטיינות של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1993) ופרופסור במחלקה כיום בתואר הראשון ובתואר השני.
דב מתעניין בתופעות שוליים בעשייה האנושית ובקיים בטבע, בתת-תרבויות, במוזיקה אלטרנטיבית, באומנויות לחימה, בכלים חדים ובהליכה בהרים. אלו מהווים בסיס לרפלקציה על האנתרופוקן ועל זהותנו כיוצרים השוכנת בין התרבותי לטבעי.
במשך שנים רבות היה שותף עם פרופ' עמי דרך (1963-2012) בסטודיו עמידב. הסטודיו השאיר חותם על שדה העיצוב המקומי. דב ממשיך לפעול במספר תחומים במקביל: עבודה עם התעשייה בעיצוב ופיתוח מכשירים רפואיים, עיצוב תערוכות מוזיאליות, עיצוב גופי תאורה וריהוט לצד יצירת עבודות עיצוב ספקולטיבי וניסיוני.
עבודותיו ויצירות הסטודיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים רבים בארץ ובעולם (כדוגמת ה-MOMA המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק, ה- Cooper Hewitt מוזיאון העיצוב הלאומי של ה-Smithsonian בניו-יורק, מרכז Pompidou בפריז, MAD מוזיאון לאמנות ועיצוב בניו-יורק, מוזיאון Red Dot בגרמניה, Bozar מרכז לאמנות בבלגיה, המוזיאון לאמנות מודרנית של טאיפיי בטייוואן) וכמו כן נמצאות באוספים פרטיים ומוזיאלים (כדוגמת מרכז Pompidou בפריז, MAD מוזיאון לאמנות ועיצוב בניו-יורק, המוזיאון היהודי בניו-יורק, MUDAC מוזיאון העיצוב בשוויצריה, מוזיאון ישראל ומוזיאון תל-אביב לאמנות). עבודות אלו מאופיינות בשימוש מושכל ומותח גבולות בחומרים ובטכנולוגיות ייצור וכן בשימוש ברדי-מייד ובהומור.
עבודתו של נועם דובר עוסקת בהגדרות ובמרווחים שבין עיצוב, קראפט וייצור; במטען התרבותי של חומרים וטכניקות; ובהנכחת תהליכי העבודה באובייקטים המוגמרים.
נועם החל את דרכו המקצועית בתחום העיצוב התעשייתי ועם השנים עבודתו נוטה אל עבודה בחומר וביתר התמקדות בזכוכית וקרמיקה. כמייקר ומפתח נלהב של טכנולוגיות קוד-פתוח, תוך עניין מעמיק בהיסטוריה של הקראפט, נועם עוסק בחיפוש אחד דרכים לייצר נקודות מפגש בין מסורות של עבודה בחומר לבין ייצור דיגיטלי. הוא רואה את עבודתו כחלק מפיתוח מתמשך של ידע חומרי ומשוכנע שההתפתחויות הטכנולוגיות העכשווית מציעות הזדמנויות חדשות עבור קהילת הקראפט, באמצעות אימוץ של גישה חדשנית והלך הרוח של הקוד הפתוח.
נועם מפתח מדפסות תלת מימד לקרמיקה וזכוכית המותאמות לסביבת סטודיו.
מרצה במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית ובמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ובמחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון.
MA קראפט! התמחות בקרמיקה וזכוכית, קונסטפאק, שטוקהולם, שוודיה. ובוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
דר יונה וייץ היא אנתרופולוגית שדה (.Ph.D), חוקרת ומרצה במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי ( M.Des) ומתמחה בהוראה, מחקר, הנחיה ופיתוח מודלים של הוראה ומחקר תומך עיצוב בתחומי מחקר אנוש בסביבות עיצוב וניהול עיצוב, עיצוב חברתי ועיצוב משתף. במסגרת עבודתה בבצלאל פועלת כשותפה וחוקרת בפרויקטים של האיחוד האירופאי ( Desurbs, The Seventh Framework Programme for Safe Cities (2011-2014), Creative Leadership & Entrepreneurship - Visionary Education Roadmap ( 2015- 2019 ), Erasmus (2020-2023)).
מרין זורע היא מעצבת החוקרת אינטראקציה עם חפצים יום-יומיים על היבטיה החדשניים והביקורתיים. מחקר הדוקטורט שלה (Kyoto Design Lab), המשלב קריאה בפילוסופיה של הטכנולוגיה ושיטות עיצוב משתפות, בחן אובייקטים חכמים במרחב הביתי ועיצובם בעידן הפוסט-אנושי. עבודתה המתפרשת על פני מדיומים מוחשיים, צליליים, וחזותיים הוצגה ביפן ומחוצה לה, עם שיתופי פעולה הכוללים את All Nippon Airways, פנסוניק, ו-CHANEL, ומחקריה פורסמו בכנסים מובילים לאינטראקציית אדם-מחשב. למרין תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני מ-Kyoto Design Lab כמלגאית ממשלת יפן, והיא בוגרת התוכנית לחשיבה עיצובית וחדשנות של אוניברסיטת סטנפורד.
בועז לביא עוסק בקשרים הנרקמים בין בני-אדם למכונות ובסיפורים שבוראת הטכנולוגיה. הוא כותב על בינה מלאכותית ואלגוריתמים יצירתיים עבור "מוסף הארץ", ומגיש את הפודקאסט "עושים תוכנה" מבית רשת "עושים היסטוריה". הרומן הגראפי The Divine, שכתב בשיתוף פעולה עם המאיירים אסף ותומר חנוכה, ראה אור בשש שפות, היה רב מכר של הניו-יורק טיימס וזכה בפרס המנגה הבינלאומי. המחזה "נפילים", שחיבר עם המחזאי יונתן לוי, הועלה בפסטיבל ישראל ובתיאטרון הקאמרי.
מעצב תעשייתי בעל סטודיו עצמאי, ראש מסלול 'אודות עיצוב' ומרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל וב-RMIT מלבורן, אוסטרליה בתואר ראשון לעיצוב תעשייתי ובתואר שני לעיצוב חדשנות וטכנולוגיה בשנים 2016-2019. בשלבי סיום דוקטורט מאוניברסיטת RMIT החוקר שיטות ההנצחה שאינן פורמליות. עוסק במחקר Project based research (PBR) בתחומי העיצוב ובחיבור בין עיצוב וחינוך בבתי ספר יסודיים. בעל תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מבצלאל בהצטיינות מ-2006 ותואר שני במסלול "אודות עיצוב" מבצלאל משנת 2009.
גלריית תמונות
מתקני ייבוש פרחים, 2013
חוקר, אלגוריתמאי בינה מלאכותית ומרצה.
בוגר הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית וד"ר למדעי המח מאוניברסיטת תל אביב. מחקרו עוסק בעיבוד מידע ראייתי, בדגש על היבטים של הפניית הקשב ותנועות העיניים בזמן ובמרחב.
בין היתר יוצר מיצבים מבוססי דאטה ופעיל חברתי.
עדן עפר בוגר תואר ראשון בהצטיינות בעיצוב תעשייתי ממכללת שנקר, ותואר שני בממשקי אדם מחשב מאוניברסיטת רייכמן. עדן חוקר ממשקי אדם מחשב, מפתח ומעצב טכנולוגיות פעיל בתעשייה. בעיסוקו המקצועי עדן אמון על פיתוח טכנולוגיות אשר במרכזן החקר בין הטכנולוגי לפסיכולוגי. ההתמחות שלו היא בממשקי רובוטיקה, אובייקטים חכמים, ממשקים דיגיטלים, איסוף דאטה וניתוח נתונים. בעבודותיו מנסה למצוא את הקשר בין האנושי לדיגיטלי, להבין איך וכיצד הטכנולוגיה משפיעה עלינו, ואיך ניתן לייצר טכנולוגיות שמנסות לבחון מחדש את קשרים הללו. עבודותיו הוצגו בין היתר במוזיאון ארץ ישראל, ובמספר מגזיני עיצוב וטכנולוגיה ביניהם: New Art Media, HOLO Magazine, Creative applications.
גלריית תמונות
עדן עפר, Perach - Space_A gallery
מומחה בניהול עיצוב מקיים, מרצה וחוקר בתחומי ניהול העיצוב והחינוך לקיימות. בשנת 2005 יזם את הקמת המסלול לניהול עיצוב בתוכנית לתואר שני לעיצוב תעשייתי וניהל אותו בעשור הראשון לקיומו. ייצג את בצלאל במפגשי מחקר רבים ברחבי אירופה, הציג ופרסם מחקרים במגוון כנסים בעולם. אלעד הוא בוגר המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, עבד כמעצב בפירמות לעיצוב קרמי בניו יורק והציג את עבודותיו בתערוכות בארה״ב וישראל. סיים תואר שני בניהול עיצוב באוניברסיטת פראט בניו יורק, ותואר שלישי בחוג למדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל אביב. אלעד לקח חלק בקידום תרבות מחקר בבצלאל מתוך גישה של הנגשת ערכי היצירתיות והחדשנות לשדות ידע אקדמיים נוספים. כחלק מפעילותו כחוקר, עסק בגיוס וניהול משאבי מחקר במסגרת פרויקטים בינלאומיים כגון DESURBS, COST, CLEVER. לאורך השנים קידם את הקיימות בבצלאל יחד עם שותפות.ים מקרב המרצים והסטודנטים, דרך הקמת קבוצת המחקר לקיימות יישומית, הקמת התו 'בצלאל בסביבה קיימות וקהילה', ואת ׳המרחב הבצלאלי לפיתוח מקיים׳ בראשו הוא עומד כעת.
ד"ר רביד רובנר היא חוקרת עיצוב בתחומים היסטוריה ותיאוריה של עיצוב, שיטות מחקר בעיצוב, עיצוב ביקורתי ועיצוב מגדר, ומנחה סדנאות במיפוי חשיבה ריזומטי ככלי לחדשנות מחקרית. ד"ר רובנר בוגרת בהצטיינות של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, ובוגרת בהצטיינות יתרה של החוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב. עבודת הדוקטור שלה, "The Concept of Originality: Its Meaning, History, and Role in Theories of Art", סוקרת את ההיסטוריה של מושג המקוריות באמנויות. ד"ר רובנר כתבה את תכנית הלימודים לבגרות בעיצוב עבור משרד החינוך, "היבטים בתולדות העיצוב". מאמריה נסובים על היבטים שונים בעולם העיצוב: רעיון אמת החומר, תנועת התיקון, עיצוב כביקורת, עיצוב מגדר ועוד. היא מלמדת בבצלאל במחלקה לתרבות חזותית וחומרית ובתואר השני בעיצוב תעשייתי.
מעצבת וחוקרת עיצוב המתמחה בתחום פיתוח המוצר וחדשנות אסטרטגית עבור תעשיית המזון.
מרצה בתואר הראשון בעיצוב תעשייתי ובתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל ובעלת סטודיו עצמאי.
ליאורה בוגרת של התואר הראשון באקדמיה לעיצוב איינדהובן שבהולנד ותכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, שניהם בהצטיינות.
במסגרת הסטודיו יזמה פרויקטים עצמאיים ואצרה תערוכות עבור מוסדות ואירועים שונים בארץ ובעולם בינהם עבור שבוע העיצוב בייג׳ין, שבוע העיצוב טוקיו, בית האמנים תל־אביב, גלריה פריסקופ, מוזאון העיצוב חולון ומוזאון ארץ ישראל.
לב עיסוקה של ליאורה מתרכז בחקר מערכת היחסים שבין דיסציפלינת העיצוב, אוכל ותרבות במדיומים שונים.
רינת שרצר, ראש מסלול ניהול עיצוב וחדשנות בתואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, היא מהנדסת ביוטכנולוגיה בינתחומית, מעצבת שירות אסטרטגי, יזמת חברתית ומחנכת שנבחרה כאחת מ 40 הדוברות המבטיחות של 2020 על פי Real Leaders Magazine.
לרינת ניסיון של למעלה מ -15 שנה בעבודה בחברות טכנולוגיה, עיצוב ממוקד אנוש ועיצוב לחדשנות חברתית. היא המייסדת של Of Course Global מעבדת חדשנות שמנגישה אסטרטגיית עיצוב ועשייה חברתית לארגוני ענק כגון: Capital One, Pfizer וממשלת שוויץ.
בעבודתה היא משלבת עקרונות מעולמות הביומימיקרי ועיצוב ממוקד אנוש בכדי ליצור חברה שוויונית וטובה יותר. במרץ 2020 היא נבחרה לנאום בפסגת הנשים של האו"ם, לקראת יום האישה הבינלאומי.
רינת מלמדת ב Parsons School of Design, NY, התארחה והרצתה באוניברסיטאות רבות כגון: Harvard, Cooper Hewitt, Cornell, University of Pennsylvania, Columbia University, Rhode Island School of Design, Brown University .
הפרויקט האחרון שלה, 'What Would The Egg Do?' היא סדרה של יוזמות: תערוכה, תכניות לימוד וסדנאות עסקיות אשר כולן בוחנות כיצד 'פתרונות בהשראת הטבע' יכולים להוביל לכדור הארץ להיות בריא יותר ולשוויון אנושי. התערוכה שאצרה רינת מוצגת במרכז XReality של ה New School בניו יורק. והושקה ביום האישה הבינלאומי האחרון בשותפות עם הקונסוליה הישראלית.
גלריית תמונות
What Would The Egg Do?