התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
برنامج اللقب الثاني في التواصل البصري
Master's Program in Visual Communication (M.Des)
בוגרי/ות התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
אדיר סלוצקי
Halogen
2020
מעצב חווית משתמש בסטודיו "בלינק", בוגר בצלאל במחלקה לאנימציה ועבד בעבר כבמאי אנימציה בערוץ בייבי, במסגרת התואר השני בתקשורת חזותית חקר את הקשר שבין אנימציה ואינטראקטיב, בין המשתמש ליוצר תוכן, ובין עיצוב ממשק להתנהגות האדם.
גלריית תמונות
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020 (צילום: דניאל חנוך)
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020 (צילום: דניאל חנוך)
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020 (צילום: דניאל חנוך)
"הלוגן" הוא משחק אינטראקטיבי הפועל בתוך החלל הוירטואלי של מכשירי הסמארטפון, המשחק נועד להראות את האפשרויות הגלומות במציאות הרבודה ומה יכול לקרות כשמצרפים אדם נוסף לחוויה שהיא בדרך כלל אינטימית - משחק בסמארטפון.
האדם הנוסף נמצא איתנו ממש באותו חלל בתערוכה אך האינטראקציה ביננו מתקיימת דווקא דרך העולם הדיגיטלי ולא הפיזי, ובכך אנחנו פותחים דלת למגוון חדש של התנהגויות מסקרנות.
במשחק מתבקשים המשתמשים לחבר נורות הלוגן ממקור כוח אחד לשני (או יותר) ובכך החשמל זורם בין הנורות עד שכולן נדלקות באור יפהפה, כדי לסיים את המשחק בהצלחה יידרשו שני המשתתפים להשתמש בנשק הסודי שלהם - שיתוף פעולה.
גלריית תמונות
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
במציאות רבודה אין אנו מחוייבים למציאות משותפת באמת, ומכאן השחקנים יכולים להניח שהשחקן השני הוא כמוהם אך אנחנו לא חייבים לשמור על ההנחה הבסיסית הזאת. לדוגמה, ב-Halogen, שני השחקנים בונים דרך משותפת אך הם אינם מודעים לאילו אבני בניין יש לשחקן השני, הם יכולים כמובן לשאול אותו במציאות הפיזית. זו כמובן אחת המטרות: שתכנון השלב ביחד לא יישאר רק במימד הדיגיטלי של המשחק.
מציאות רבודה היא עדיין תחום חדש ובמהלך פיתוח הפרוייקט היה על אדיר להתמודד עם קשיים שעדיין לא נפתרו בטכנולוגיה,
לדוגמה כיצד מרגיש נכון לגרור אובייקטים, האם במהירות קבועה או במהירות מבוססת אינרציה (מהירות שגדלה ככל שהמרחק שיש לעבור גדל) ועוד שאלות גם טכניות וגם עיצוביות וקונספטואליות.
בעצם זה שהטכנולוגיה חדשה, בכדי ליצור משהו שבאמת נובע מהטכניקות החדשות ולא תרגום של משחקים דיגיטליים קיימים, עלה צורך ללכת אחורה יותר בחקר המשחקים ולקחת השראה ממשחקי קופסה ומשחקי לוח יותר מאשר ממשחקים דיגיטליים.
גלריית תמונות
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
(צילום: דניאל חנוך)
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
(צילום: דניאל חנוך)
'Haloge', אדיר סלוצקי, משחק מרובה משתתפים במציאות רבודה, 2020
(צילום: דניאל חנוך)
Halogen מתרחש בשדה הטכנולוגי - הוא משחק דיגיטלי מרובה משתתפים המתרחש במציאות רבודה (Augmented Reality). הוא מורכב משולחן שעליו משחקים שני שחקנים משחק דרך מכשירי סמארטפון, כך שכל אחד מהשחקנים מחזיק סמארטפון ושניהם משחקים את אותו המשחק ביחד. מטרת המשחק היא שיתוף הפעולה ביניהם. המשחק כולו מתרחש על השולחן כאשר כל שחקן חותר להתקדמות על ציר פעולה נפרד ובכך הם חייבים לעבוד ביחד.
במשחק עצמו מתבקשים השחקנים להזיז אובייקטים על שני צירים כדי להגיע ביחד מנקודת הפתיחה לנקודת הסיום של השלב, כאשר כל שלב עולה ברמת הקושי על קודמו. המשחק אינו סימטרי ביכולות שבין השחקנים בכך ששחקן אחד יכול להתקדם רק על ציר אחד של לוח המשחק ואילו השחקן השני יכול להתקדם על הציר השני של הלוח.