התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
برنامج اللقب الثاني في التواصل البصري
Master's Program in Visual Communication (M.Des)
בוגרי/ות התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
דניאל ויינברג
זיכרון
2019
בת 34 נשואה +2 תל אביב.
מעצבת גרפית ומאיירת. עצמאית. בוגרת תואר ראשון בשנקר 2009 המחלקה לתקשורת חזותית התמחות באיור.
עוסקת במיתוג ואריזות גרפיות, פוסטרים, מוסיקה וחיי לילה, עיצוב אירועי תרבות. בין לקוחותיה: פסטיבל הקולנוע ירושלים, פצ׳ה קוצ׳ה, גוגל, יוטיוב וויקס.
בעלת ומעצבת המותג SORRY - מותג אופנה וקונספט בשחור לבן
גלריית תמונות
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
״זיכרון״ הוא מיצב וידאו בטכניקות מעורבות, החוקר את ארכיון הזיכרון של דניאל דרך בחינה של תהליכי ההיזכרות - ייצוג זיכרון, עיבוד זיכרון, כרונולוגיה של זיכרונות, עבודה עם זיכרון צילומי, רגשי, התערבות בחומרי גלם מן העבר ועיצוב זיכרונות קיימים ועתידיים, מתוך אימוץ העמדה הפסיכואנליטית שעל פיה אין ׳זיכרון טהור׳.
גלריית תמונות
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
חקר הפרוייקט התחיל במשימה של איסוף. איסוף חומרים ללא מיון ראשוני. תחושה. דניאל אספה עלים יבשים, טקסטורות, תמונות ממגזינים ישנים, גלויות, ראיונות וסיפורי בני משפחה, מוסיקות ניסיונות שלא הכירה, שירה, וערמות של קופסאות עם אלבומי תמונות משפחתיים.
לאחר מכן עברה לתהליך של מיון החומרים ורישום זיכרונות. כרונולגיה של זיכרון. איזה זיכרון מזכיר את הבא אחריו. שיכבתיות. מה משך המופע של אותו זיכרון. איזה מידע חסר בו.
גלריית תמונות
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
'זיכרון', דניאל ויינברג, מיצב וידאו בטכניקה מעורבת, 2019
דניאל ביקשה להתחקות אחר ארכיון הזיכרון שלה. להבין את תהליכי ההזיכרות, לנסות להבין מה משפיע על הזיכרון, מה משנה אותו ואיך. איך הזמן משפיע, איך גורמים חיצוניים משאירים חותמם, איך זיכרון חוזר בתדירות גבוהה ולפעמים לעיתים רחוקות, איך המפגש שלו עם חומרים אחרים שלידו. אילו זיכרונות מוצקים ולא משתנים עם הזמן, אילו זכרונות מתערבבים ואיזה יותר קרובים למציאות? אילו רסיסי זיכרון המוח בוחר לשמור, מה הוא מפריד, מבודד. דניאל ביקשה להבין איך זיכרון מיוצג ובאיזו מכניקה הוא פועל, ואת התרגום הויזאולי לזיכרון מרגע ההזיכרות ועד עיבודו לכדי דימוי.