התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
برنامج اللقب الثاني في التواصل البصري
Master's Program in Visual Communication (M.Des)
בוגרי/ות התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
רוני עזגד
ההבטחה
2019
במאית פרסומות וקליפים, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. בשנים האחרונות רוני מביימת עורכת ומעצבת עבור הלהקת בת שבע, והוכרה כיוצרת שותפה של אהד נהרים. עבודתה עבור הלהקה הוצגה במוזיאון ישראל בירושלים ובפסטיבלים ברחבי העולם, וקצרה תשבוחות. בין עבודותיה הבולטות מהשנים האחרונות: בימוי גלויות לאירוויזיון 2019, בימוי ״השעון של שלמה סיקסט״ בנתב״ג, פרסומות עבור חברות מובילות כמו COS, HOT בנק מזרחי טפחות, תנובה ועוד. בנוסף רוני מעצבת תערוכות, ומרצה לבימוי וידאו קליפים במכללת שנקר ובבית הספר לקולנוע מעלה.
טריילר לסרט - עברית
טריילר לסרט - אנגלית
ההבטחה מציג קולאז׳ ״ניינטיזי״ עשיר של חומרי ארכיון אשר מבקש לחקור כיצד האישי והלאומי שזורים זה בזה בטקסים מרכזיים בחיי אדם, כמו גם בימי חול, ולבחון את האופן שבו האירועים המשפחתיים מהדהדים טקסי מעבר חברתיים ולאומיים. בסרט מוצגים חומרי ארכיון פרטיים של עשרות משפחות, חומרים מארכיון המדינה וסרטי אירועים משפחתיים. החגיגות כולן נושאות עמן הבטחה וציפייה, אשר מובילות לא פעם לכאב ואכזבה, הכרוכים בהתבגרות והתפכחות .
גלריית תמונות
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
במסגרת המחקר עבור הפרויקט, צפתה רוני בעשרות שעות של חומרים משפחתיים משנות ה90 בישראל וגילתה כי צפייה בקלטת אקראית של אירוע משפחתי של משפחה זרה מעוררת במפתיע, תחושה של משהו מוכר ומנחם מחד, אך מטריד ודורשני מנגד.
הסרט אשר משלב בין גוף חומרים הזה, ערוך כאירוע משפחתי אחד ארוך, כאשר הצופים בו הם אורחים באירוע זה. העריכה נעשתה לפי המבנה הכרונולוגי המסורתי של האירוע: הסרט נפתח בטקס קבלת הפנים, ממשיך בכניסה חגיגית של חתן/כלת השמחה ושיאו בנאום. הנאום מציג ברכות ותשבוחות, אזכור של הנפטרים (מבט אל העבר) ואיחולים (מבט אל העתיד). הסרט נסגר על פי המסורת באיחולי שנה טובה, הרמת כוסית לחיים וריקודים ברחבה.
השילוב בין החומרים האישיים לחומרים הלאומיים לסרט אחד, הוא לב הפרוייקט. הקשר החזק בין המתרחש בתא המשפחתי בבית, טריטוריה פרטית ואינטימית, למה שמתרחש באותו הזמן (או קודם לכן) במדינה, מדגיש את הטענה המרכזית והיא שהפרטי והלאומי קשורים זה בזה.
גלריית תמונות
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
'ההבטחה', רוני עזגד, פריים מתוך הסרט, 2019
נראה כי בשנות ה-90 אפפה תמימות כלשהי את חיינו בארץ, ומעל ראשינו ריחפה הבטחה לעתיד טוב יותר. בסרט מוצגים אירועים משפחתיים מתקופה זו, של משפחתי ושל שש עשרה (16) משפחות נוספות: ברית מילה, בר-מצווה, בת-מצווה, חגים, חתונות ולוויה, תחנות מרכזיות בחיי האדם היהודי בישראל.
התמימות שאפיינה את התקופה, משתקפת באופן המזוקק ביותר בנאומיהם של חתני בר המצווה וכלות בת המצווה. מצופה מאיתנו לקיים מצוות מסוגים שונים: ישנו לפיד אשר עלינו להעביר מדור לדור, וזוהי אחריות אשר מוטלת על כתפינו מגיל צעיר. אחריות זו מבוטאת ב״ברכות״ המבוגרים, הכורכות את הציפיות המשפחתיות והציפיות הלאומיות זו בזו. הערכים אותם מקנים ההורים לילדיהם: נאמנות, משפחתיות, ואחריות הדדית, מהדהדים ערכים לאומיים.
לאחר התערוכה, סרטה של רוני הוצג באירועים הבאים:
התחרות הרשמית של פסטיבל דוקאביב 2020
פסטיבל Visions du Reel, שוויץ
פסטיבל Palm Springs International Film Festival, ארה׳׳ב
הקרנת טרום בכורה רשמית בקולנוע לב
השתתפות בתחרות הרשמית של פסטיבל STL film festival בסיינט לואיס, ארה״ב