התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
برنامج اللقب الثاني في التواصل البصري
Master's Program in Visual Communication (M.Des)
בוגרי/ות התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית
עופר גץ
Shift
2019
גלריית תמונות
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
חוויה אינטראקטיבית משחקית הבוחנת קשרים בין אינטראקטיביות וסיפוריות. Shift מאפשר שיטוט בין רצפים סיפוריים קצרים, בהם נמהלים תכנון ואקראיות, פשר וחוסר פשר, תוכן וצורה. הפרויקט בוחן גבולות הקשורים בסיפוריות ובמשחקיות, ומנסה להציע דרך שונה שבה ניתן לחוות סיפור תוך שמירה על חופש פעולה של המשתתפים בחוויה.
גלריית תמונות
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019 (צילום: דניאל חנוך)
סיפורים מלווים אותנו זמן רב ואופן יצירתם והעברתם משתנה במרוצת הזמן. בעבודה זו מבקש עופר לייצר מהלך המביט באומנות הסיפור מראשיתה, דרך הרחבתה בעקבות הופעת המסרטה והקולנוע (סוף המאה ה-19) ועד לשינויים עכשויים, הקשורים במהפכת המחשוב. העבודה מתמקדת בסיפור העלילתי או סיפור המעשה הנע לאורך עלילה. המושג ״סיפור״ נמצא בשימוש נרחב ויכול להתייחס לתופעות שונות (גם לדף הוראות כתוב, למשל), אך בעבודה זו מתמקדת עופר בצורת הסיפור העלילתי הבסיסית.
בכדי להבין את המתח שהוזכר לעיל, יש לערוך היכרות בסיסית עם שני השחקנים הראשיים: אומנות הסיפור והאינטראקטיביות. יש לשאול מהו בכלל סיפור? באילו פלטפורמות סיפור יכול להתקיים? מהי אינטראקטיביות בין אדם למערכת? באילו תנאים היא מתפקדת?
גלריית תמונות
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
'Shift', עופר גץ, משחק מחשב, 2019
נקודת ההתחלה של הפרויקט היא המתח שבין הסיפור המצריך עלֿפי רוב תכנון ונשען על מבנים ברורים (כמו למשל חלוקת המהלך הסיפורי להתחלה, אמצע וסוף) לבין החוויה האינטראקטיבית, המבוססת על מערכת המקיימת דיאלוג עם משתמש אנושי, ומתמודדת עם מצב עניינים שאיננו ניתן לחיזוי מלא. על אף הניגוד המובנה שבין אומנות הסיפור לבין אינטראקטיביות, שני עולמות אלה מצויים במפגש תמידי, מפגש המתבטא במספר אופנים אשר ידונו כאן בהמשך.
עבודתו של עופר הוצגה ב Ludicious – Zürich Game Festival - 2020